Brødskive

Uglemamma

Forelsket i forumet
Januarskatter 2015
Noen som skal introdusere Brødskive ved 6mnd alder? bør det være et brød helt uten melk, eller kan brødet inneholde litt melk? Og hva med gluten, kan brødet inneholde det? førstegangsmamma, så blir så usikker... Hun virker så lei av melka, så tror hun er klar for et mer variert kosthold når hun bikker 6mnd

Ja tenkte å gjøre det, skal bare høre med helsesøster først! Her virker hu og veldig lei melk! Hu får grøt frokost og kvelds, og middag til middag:) melk imellom der.
Pålegg er jeg usikker på, spør hs :)

Skal til hs idag på kontroll så tenkte å høre der. Min er veldig nyskjerrig på vår mat når vi spiser frokost ihvertfall

Det er da bare å gi helt vanlig brød med f.eks leverpostei, smøreost, osv. Ta bort skorpa og unngå veldig fersk brød, så unngår hun at brødet samler seg i gommen.

Gi en oppdatering når du har vært der da vi har ikke time hos hs før etter sommeren pga ferie
Hs sa til meg at jeg kunne begynne å la han prøve litt brød og sitte og bite på skorpene hvis det klødde. Pålegg mente hun jeg kunne vente med da hun mente det var nok smak i brød i starten. Slik at det ikke ble for mange nye smaker i starten.

Hs sa til meg at jeg kunne begynne å la han prøve litt brød og sitte og bite på skorpene hvis det klødde. Pålegg mente hun jeg kunne vente med da hun mente det var nok smak i brød i starten. Slik at det ikke ble for mange nye smaker i starten.
Oki, takk for svar :-)

Husker jeg kjøpte kavring når gutten min var baby. Men husker ikke når jeg begynte med det

Altså min nekter alt av grøt, frukt, søtpotet, banan, avokado, gulrøtter ja you name it. Har prøvd i 4 uker. Kaster seg bakover å hylskriker bare han får Sjeen opp til munnen.

Tenkte å prøve brødskive med fruktpuree imorgen. Ikke at jeg er så optimistisk. Legger ikke så veldig godt på seg å er enda liten (6580). Hs sier han bare kan få mm iom at han får jerntilskudd

Altså min nekter alt av grøt, frukt, søtpotet, banan, avokado, gulrøtter ja you name it. Har prøvd i 4 uker. Kaster seg bakover å hylskriker bare han får Sjeen opp til munnen.

Tenkte å prøve brødskive med fruktpuree imorgen. Ikke at jeg er så optimistisk. Legger ikke så veldig godt på seg å er enda liten (6580). Hs sier han bare kan få mm iom at han får jerntilskudd
Hvordan gikk det brødskive idag?

Hvordan gikk det brødskive idag?
Vi fikk aldri prøvd, vært to hektiske dager så glemte det. Men mulig jeg prøver imorgen . Er så redd han skal sette fast i halsen så best å ha mannen hjemme da også men skal si fra om vi får prøvd im

Gruer meg til å gi brød. De brekker seg sånn :P :(

Her får de som regel brød med litt leverpostei på :)

Nå får lillebror pupp (og grøt på kvelden) :)
Og litt sånn fruktmos og smaksprøver her og der :)

Jeg har heller ikke helt tørt å gi min lille brødskivee. Er så redd hun skal sette i halsen. Foreløpig elsker hun iallefall Hipp sin risgrøt
Min vil fortsatt ikke ha noen ting, ser for meg fullamming til han bør Konfirmant haha

Har prøvd litt skive her men han er veldig skeptisk til det og rynker på nesen. Så blir nok en liten stund til før brød blir en hit her. Foreløpig er det fruktsmooties og grøt som har slått an:-)

Her har hun fått noen smuler med leverpostei. Brakk seg ikke, men ristet på hodet og synes ikke det var noe særlig :p

Vi venter til han er 8 mnd. Holder med frukt, grøt og litt middag frem til da.

Back
Topp