Brødskive

• Trådstarter Trådstarter neledam
  • Opprettet Opprettet
N

neledam

Guest
Spiser deres brød? Har akkurat begynt å gi litt brød til lunsj. Ho skjønner ikke helt at ho skal tygge og svelge enda så mye legger seg som en klump i ganen :p hehe, skyller ned med vann så går det stort sett greit (men tregt).

Spm nr 1: Hva slags pålegg har dere på brødskiva? Har kun prøvd leverpostei og makrell i tomat, sistnevnte falt ikke i smak.

Spm nr 2: Lar dere de små spise selv? Jeg har ikke gjort det, men kanskje jeg burde la henne prøve? Er ikke så god på pinsettgrep enda. Eventuelt hvor store biter gir dere? Jeg har gitt supersmå biter til nå (redd ho skal få noe i halsen), på strl med en ert kanskje. Dere kan jo forestille dere hvor lang tid det tar å få ned en halv skive...

Vi er fortsatt på prøvestadie på brød. Har gitt leverpostei, baconost, makrell i tomat (ikke poppis), prim og fruktpuree (som syltetøy). Gir veldig små biter her også, men gir han gjerne en "stav" med brød som han kan sitte å gnage på. Blir bitene litt store brekker han seg, men det går som regel veldig fint ;)

Her er fruktpuree en favoritt . Gir ca 0.5 x0.5 cm kanskje. Hun får prøve litt selv, men det er ikke så mye som treffer munnen da så jeg hjelper litt til ;)

Vi bynte når han var 6 måneder. Nå får han biter på rundt en ganger en cm. Kun prøvd leverpostei og makrell i tomat. Gir han i munnen, han bare moser det i hånda selv og klarer ikke pinsettgrep enda. Men han får spise lavring med leverpostei og annen mat i store biter selv da:)

Hun har fått smake, men det er snakk om veldig lite... Burde nok gå litt mer aktivt inn for å inntrodusere det.

Her spiser hun en skive til lunsj:) har kun smakt leverpostei og fruktmos. Har veeeldig lite på.

Her får hun en skive til lunsj, men har bare hatt på leverpostei. Skjønner jeg bør prøve noe annet også.

Prøvde å la henne spise selv, det ble mest gris, så jeg mater henne :-)

Han får ikke brød fast hver dag, men har prøvd å gi han litt av og til ;)
Smatter godt på det og ser ut til å like det.. Setter seg litt i ganen her også, så er påpasselig med størrelsen på bitene.
Vi har prøvd: leverpostei og prim til nå :)
Lar han ikke spise selv, men det er pga at han kan ikke sitte (og får ikke lov av fysio) selv enda. Sitter i vippestol eller stokke newborn setet når han spiser og da er det ikke så lett å la han spise selv :p

Her får han en skive til lunsj, da med makrell i tomat, avekadomos, most banan eller anner frukt. Av og til får han leverpostei på skiven..

Han spiser selv, men da blir det masse gris og gjerne to skiver ;) Mater jeg han, får han 1 skive..

Har prøvd så vidt, uten hell. Hun bare brekker seg eller spytter ut. Liker best flytende mat.

Hun har likt brødskive fra første stund (4mnd) men vil ikke ha mange bitene. Har spist en kvart skive uten skorpe noen få ganger, ellers blir det bare noen biter. Men allilevel du hun spiser mest av av all mat. Fra første stund har hun tygget og svelget som hun aldri har gjort annet :D sønnen min taklet ikke biter før han var året og da bittttesmå. Hun liker tørt brød best. Hun spiser ikke selv - leker og alt går i munnen, men ikke mat

Prøv å legg brødbiten inn på siden, altså mellom gommene og ikke på tunga.

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg hiver meg med på praten... :)
Når dere begynte med brød, lot dere bitene bløtes i vann evt melk før de fikk de?

Jeg hiver meg med på praten... :)
Når dere begynte med brød, lot dere bitene bløtes i vann evt melk før de fikk de?
Jeg gjorde det helt i starten, dynket det i litt mme slik at det var bløtt. Da var han 6 mnd og litt vel sensitiv på biter ;)

Takk for svar! Får følelsen av at vi er veldig seint ute, da lillemor er snart 8 mnd og vi ikke har prøvd skive ennå... Må vel kjøpe brød idag og prøve til lunsj imorgen da! ;)

Takk for svar! Får følelsen av at vi er veldig seint ute, da lillemor er snart 8 mnd og vi ikke har prøvd skive ennå... Må vel kjøpe brød idag og prøve til lunsj imorgen da! ;)
Ja ville absolutt startet. Så en ikke plutselig sitter med en 1 åring som ikke vil ha mat med hele biter:p

Ja ville absolutt startet. Så en ikke plutselig sitter med en 1 åring som ikke vil ha mat med hele biter:p

Ja du har et poeng! :) Men det gikk da bra! Hun spiser brødskive som bare det! Så nå står det på lunsj menyen :D

Back
Topp