Brødskive

Jeg er bare litt hysterisk :p

Hehe, første gongen var eg det... Men må berre hugsa på at dei tar etter deg og reagerer slik du gjer ;) Det har gjort det enklare for meg å bevara roen sjølv om det er storm inni meg :p
 
Nei begynte å lure :D Har nemlig hørt at det skal man IKKE gjøre... vet ikke hvorfor?
Det er fort gjort å dytte matbiten lenger ned i halsen. Det kan gjøre vondt verre, derfor skal man ikke sette fingeren i munnen deres. Det må man egentlig vurdere selv, men er ikke anbefalt.
 
Nei begynte å lure :D Har nemlig hørt at det skal man IKKE gjøre... vet ikke hvorfor?

Også er det ofte at når du stikker fingeren inn og litt bakover at dei puster innover, noko som kan føra til at det som er i halsen kan gå lengre bakover/ned...
 
Aha! Var ei venninne som måtte gjøre det fordi ungen ble helt rød... Det gikk heldigvis bra.

Tror jeg kan førstehjelp da :p så er vel ikke noe problem sånn egentlig.
 
  • Liker
Reactions: EJ
Aha! Var ei venninne som måtte gjøre det fordi ungen ble helt rød... Det gikk heldigvis bra.

Tror jeg kan førstehjelp da :p så er vel ikke noe problem sånn egentlig.
Hehe, tror du kan førstehjelp :p Samme her egentlig, men håper jeg slipper, for er ikke heeelt sikker på om jeg kan det :p
 
  • Liker
Reactions: EJ
En ting å kunne førstehjelp i teorien, en annen ting å holde hodet klart å gjennomføre når du står der :p mini satt en bit i halsen for noen uker siden (ikke brød for dere som er bekymret :p ) og sambo ble bare sittende å se dumt på og jeg dro i ungen for å få han opp av stolen som han satt fastspent i :eek: men fikk tenkt klart nok til å løsne beltet etter noen sekunder da ;)
 
Min har satt i halsen av grøt og middag noen ganger, så tørr ikke begynne med brød enda. Blir så utrolig stressa hver gang han setter i halsen, blir rød i ansiktet og brekker seg! Så tynn middag og tynn grøt og små biter en stund til :)
 
Men hva type brød kan man gi? All slags? Tenker ift saltinnhold å sånn?
 
Men hva type brød kan man gi? All slags? Tenker ift saltinnhold å sånn?

Eg gir kneip, og når brødmåltidet er kommen på plass er planen å bake sjølv.
 
Men hva type brød kan man gi? All slags? Tenker ift saltinnhold å sånn?
Rema 1000 har et brød som heter juniorbrød, det bruker vi. Veldig grovt, men uten hele korn, og minimalt med salt :)


sitter på padda!
 
Masse gode tips og ting jeg ikke har tenkt på. Da blir det brød på 7mnd. dagen :)



Februar -14 mamma <3
 
  • Liker
Reactions: BMC
Er jo bare i norge vi er så veldig på dette med grøt. I andre land gir annen mat enn grøt. Barnet må ikke ha grøt. Men hvis de ikke får grøt så er det lurt å tenke på å gi jernrik mat:)
 
En ting å kunne førstehjelp i teorien, en annen ting å holde hodet klart å gjennomføre når du står der :p mini satt en bit i halsen for noen uker siden (ikke brød for dere som er bekymret :p ) og sambo ble bare sittende å se dumt på og jeg dro i ungen for å få han opp av stolen som han satt fastspent i :eek: men fikk tenkt klart nok til å løsne beltet etter noen sekunder da ;)

Jepp... jeg tror det er verre med mine egne enn hvis jeg skulle gjort det på andre.

Heimlich-metoden skal forresten ikke brukes på barn under 1 år. bare sånn til info :p
 
  • Liker
Reactions: BMC
Back
Topp