Brødskive?

Ra2

Glad i forumet
Noen som har begynt å gi babyen brød? Her er det full grøtstreik på andre uka. Liker heller ikke middag. Vil bare ha melk. Men når hun har vært vant til å spise grøt to ganger om dagen i nesten en måned metter ikke melka godt, og hun vil ha melk "hele tiden". Jeg har heller ikke nok pupp til henne, så det er et evig styr med flaskelaging og flaskekoking om dagen. Tror jeg vil prøve med brødskive, iallefall begynne i det små. Noen andre som har erfaring med brødskive? (ser det står litt ulik. noen plasser at de kan begynne med brød fra 6 mnd, andre plasser står det 8 mnd)
 
ja det har han fått/spist i en mnd alt. så du kan fint begynne med brødskive hvis ungen vil ha.
 
Spiser brød hver dag her. Hvis jeg har det travelt mater jeg han med små biter, men hvis vi har god til skjærer jeg lange biter som han kan holde i handa og spise selv. Har prøvd med smør, leverpostei og gomme (!!). Det var ikke uventet det siste som slo best ann, men prøver å unngå for mye sukker enda da... ;)
 
Hva salgs brød gir dere? Kjøpt, eller lager dere selv?
Har lyst til å prøve å gi henne litt brød jeg også. 
 
Vi gir også brød. Hun liker det best ristet så blir det ikke så deigete inni munnen.
 
Har gitt brødskive et par uker nå :)

Først bitte små biter uten pålegg, men nå får hun litt større og med litt pålegg som leverpostei, makrell i tomat eller fruktmos på :)

Hun liker det godt og suger bitene i seg :)

Vi kjøper grovt brød uten hele korn....
 
Hun spiser mer eller mindre alt vi spiser. Brød er godt og morsomt. Favoritten er tine kremost med urter. Vet det er salt og ikke det beste å spise, men godt er det :) Baker forresten selv så hun får ikke så mye salt i brødet.
 
Her har det allerede blitt spist brød i en måned, får stort sett hver dag. Alltid smør på skiva, og enten med leverpostei eller makrell i tomat. Lager brødene selv da, ganske grove og så og si uten salt. Siden de er så grove så tørr jeg ikke gi han så mye enda..noen som vet om det går fint å spiste grovt brød så lenge fordøyelsen går som den skal? :)
 
Har fått smakt litt, men er ikke så lett å spise for han ser jeg. Så får bare fortsette å prøve så kommer det nok etterhvert. Boken jeg fikk fra sykehuset står det vel 7 mnd.
 
Her begynte vi med brødskive i forrige uke. Det så utrolig mørkt ut første dagen, smakte litt på den og spyttet den rett ut igjen. Men etter ei lita uke med litt trening så deler vi kun opp bitene og hun spiser de selv. Har i første omgang kun prøvd med leverpostei, men tenker å prøve litt med makrell i tomat i morgen. Er det noen som har tips til pålegg? Vil ikke ha melkeprodukter da jeg reagerer på dette selv og vil utsette innføringen av dette enda litt lengre. Helst ikke så mye salt eller sukker heller. :)
 
Her spiser hun skive enten til frokost eller til lunsj :) Som oftest til lunsj, for det går litt fortere med grøt, og med ei som skal på skolen og en som skal i bhg, har vi ikke alltid så god tid om morgenen ;)
 
Han får brød til 14-måltidet :-) Han har bare fått smakt litt nå og da frem til denne uka men nå er det fast da. 

Vi lager brød selv, gjort det lenge så. :)
 
Back
Topp