Du bruker en utdatert nettleser. Det kan hende den ikke viser dette eller andre nettsteder riktig. Du bør oppgradere eller bruke et alternativ nettleser.
Tja jeg vet ikke egentlig, men hadde nok sett litt an hva annet han klarer å spise. Her grines det på nesa av klumper i grøten så tror jeg skal starte med veeeeeldig små brødbiter ^^
Her vil hun ikke ha. Satt og "brøt seg" av potetmos i dag. Enda det ikke var klumper! Hehe.
Jeg prøver med litt brødbiter annahver dag. Så tenker jeg at det kommer av seg selv etterhvert [:D]
Snakket med helsesøster om dette når jeg var på 6 mnd. kontrollen. Hu sa at man skulle helst vente med brød til de var 8 mnd. (Nå er det jo noen som nærmer seg det og evt er der da [8D])
Begyn med tørket skalk eller kavring. Da får de av smuler og du merker fort om det er av interesse. Har prøvd brød her, men han vil ikke ha. Og han er storspsit....... Kavring er ok til tider.....
Ikke stress med brød du, men greit å prøve hvis ungen er klar for det....
Min kan en gi ei hel skive og han tygger ivrig ivei på gummene sine. Men jeg pleier å dele den i mindre biter da så det ikke skal gå for mye i munnen på en gang.
De må jo lære å håndtere fast føde, og den eneste måten å gjøre det på er å spise.
Det er kanskje lettere å håndtere en fingernegl-størrelse bit enn en smule?