Brødskive lei

Vaniljemuffin

Glad i forumet
Lille prinsesse er blitt så matlei nå.. lurer på hva dere gir de små? jeg gir ikke prim eller hapå el lignende, hvis hun ikke er syk.. Så vil ikke gi det.. men hun får leverpostei,magerost,pepperost,rekeost,krydderost,aprikosost,pepper ost, urteost.. og hun får av og til most fersken eller eple på brødskiva.. hun spiser også havregrøt, men er litt dumt å bare spise det hver dag..

Hun er veldig glad i grønnsaker og frukt og middag, hun kan faktisk spise opp en hel agurk uten problemer!! Yoghurt spiser hun også, vi har prøvd forkjellige type brød, og polarbrød men hun vil ikke ha lenger. hun spiser kansje en halv brødskive og ikke noe mer..  hun spise i dag 2 brødskiver med hvitløkspate som jeg egentli hadde smørt tilmeg liksom:P

Noen som har noen ideer og hva gir dere, deres små?

Her kleiser vi på både syltetøy, makrell i tomat og alle smøreostene som du nevner.
I tillegg tidvis Banos og Hapå også. Jadda, sukker sukker sukker. Mitt valg. [:D]

Ellers får han jo vanlig ost, skinke, servelat, salat, kokte egg, bananer, m.m. på skivene sine. Eller en salat uten brød, eller eggerøre. Leste også om noen herinne som lagde grove vafler og gav, syntes det virket som en god ide. [:D][:D]

grove vaffler er nok en god ide ja :) er jo supert å fryse ned :) omelett spiser hun, så lager omelett til oss begge da jeg har lyst på.. men til frokost så spiser hun opp ost og salami og servelat og så drider brødet.. så det lar jeg vær å gi.. ;S

Prim, makrell i tomat, kaviar?
Det var MANGE oster du nevnte.. haha. kjente jeg ble nesten litt lei av ost av å høre det[;)]
Men hvis hun er brød lei så kan du jo prøve å bytte ut brød typen eller gi litt annerledes pålegg.. Selv om det er forskjellig smak på ostene så er det jo ganske likt likevel.. [:)]

ORIGINAL: crispy

Prim, makrell i tomat, kaviar?
Det var MANGE oster du nevnte.. haha. kjente jeg ble nesten litt lei av ost av å høre det[;)]
Men hvis hun er brød lei så kan du jo prøve å bytte ut brød typen eller gi litt annerledes pålegg.. Selv om det er forskjellig smak på ostene så er det jo ganske likt likevel.. [:)]

kaviar og makrell i tomat liker hun ikke, jg har prøvd 5 forskjellige brødtyper :) og selv om jeg nevnte alle de ostene, så er ikke etter hverandre.. det har vært liskom leverpostei til boksen er tom... så ost, så rødpølse osv :)

Blir kanskje vel mye ost...? Her spiser han alt på brødskiva. Salami, servelat, svartpølse, ost, agurk med litt pepper på, egg i alle former osv... Og jeg har nå begynt å dele opp brødet i biter, da er det lettere for han å spise alt og ikke bare pålegget. [8D]
Her gir vi ikke søtpålegg. Ikke fordi jeg nødvendigvis er imot det, men fordi vi voksne heller ikke spiser det.

hva med kjøttpålegg, har du kjøttkaker igjen etter en middag bruk det på skiva til mini[:)] Ingrid elsker det og servelat, saltpølse, makrell i tomat(tube) syltetøy. og kaviar som nå er favoritten[;)] 

Koker forskjellige grøter (havgregrøt og semulegrøt og har i frukt osv)
Gir henne knekkebrød, rundstykker, polarbrød eller en neve med frokostblanding.
Hun får ofte omelett, bær og kesam os.
Gir henne egentlig alt mulig jeg[:D]

Av pålegg så spiser hun akkurat det samme som oss.
Det vil si gulost, div smøreoster, alt av skinkepålegg, salat, sånne bokser med denja skvip, reker o majones, rødbeter..
Jajo, ALT jeg kan komme på egentlig.

Det some r blitt en storfavoritt er arme riddere.
Dypp brødskiver i en blanding av egg og melk også steker du i panna.

ORIGINAL: Buffeluremamma

Det vil si gulost, div smøreoster, alt av skinkepålegg, salat, sånne bokser med denja skvip, reker o majones, rødbeter..

Ååååå, DET er det lenge siden jeg har spist jah! Hehe. Blir lite av sånt på lavkarbo. [:)]
Mmmm, mimre tilbake til tiden som liten.. Hihi.

Prøv

- Semulengrynsgrøt.. en to tre vips å lage med melk, semulengryn, smør og sukker/kanel
- Brødskive dynket i egg/melk/sukker/kanel og stekes lett på begge sider..
- Potetmos iblandet Gilde kjøttpølse og finraspet gulrot

Jenta mi vil heller ikke ha brødskive..

ORIGINAL: Buffeluremamma

hehe... såg nå at du også gir samme [:D]

Back
Topp