Brødmat

Fått i ho en kvart skive med leverpostei to dager på rad nå :) Uten skorpe selvfølgelig. Den MME'n gidder ho stort sett bare på kvelden nå, rett før leggetid. Så da vil jeg i hvert fall ha i ho mer fast føde! Har vanligvis tatt en flaske til frukt/lunsj og en flaske til middagsglasset (de få skjeene). Men nå drikker ho liksom 50 ml, og spiser ikke mer frukt eller middag av den grunn.. Så vi kjører på med brød! :)
 
her nekter hun å spise brød, bare spytter ut igjen.

Men hun kan sutte på en skorpe mens vi spiser vår middag ;-)
 
Jeg synes også skorper er best, fordi de ikke går så lett i oppløsning. Og så er det sikkert fint for tennene hennes å ha noe å gnage på:)
 
Får små biter/smuler m leverpostei
 
Min får kjøpebrød m smør og kaviar
 
Idag prøvde vi brødskive for første gang, og hun spiste en hel skive! Riktignok uten skorpe og pålegg, men jeg er fornøyd til å være første gangen.
I det siste han hun ikke spist grøt i det hele tatt, og i tillegg har hun virket interessert i brødskivene mine, så da prøvde vi likegreit:)
 
Stella har på veldig kort tid gått fra to smuler brød til 3/4 skive, uten skorpe. Får litt leverpostei på, det syns ho tydeligvis er innmari godt :)
 
Nå har vi begynt med brød også! I små biter som han plukker opp selv - noen går i munnen og de fleste på gulvet ;) Leverpostei mest populært så langt. Makrell i tomat og prim gikk ned, men var ikke like godt.
 
I går spiste han 2! brødskiver til lunsj og middagen var bare hyl og skrik for det skal han hvertfall ikke ha om dagen (uansett hvordan den er), så da spiste han ei brødskive til;)
 
Her er også brød en sikker vinner ved matbordet. Vi begynte for en måneds tid siden med bittesmå biter, og økte størrelsen etter hvert. Nå er motorikken på plass til å takle større biter. Det er SÅ kjekt å kunne ta med brødskiver ut på tur i stedet for mat som må varmes :)
 
Back
Topp