Brødmat

Bænken

Glad i forumet
Noen som har noen tips....

Jeg prøver tappert å gi snuppa brød mat, har skiven i bitte små terninger. har prøvd med leverpostei og makrel i tomat. men hun vil ikke ha det. griner på nesa og lagrer det i munnen en liten stund før hun spytter det ut igjen..

Hva skal jeg gjøre, hun er 6,5 mnd nå. er jeg fortidlig ute eller gjør jeg noe galt, eller er det kanskje andre pålegg jeg kan prøve?

Takker alle som svarer

Hilsen kjempe frustrert..

Du kan prøve å ha melk (mm eller mme) sammen. Slik at brødbitene er bløte.

ej veit ikkje men du kan nå prøve å gi bitane i så små bita at de blir nesten en smule :P å so gi vaten :)
ej he jo lakt merke te sjøl at de ekje alle type brø som passa te leverpostei foreksempel, kansje nåke å tenke på.

kansje du ikkje skal stresse me de, muli at han ikkje e klar for anna enn graut enda :)

Synes ikke du skal stresse med brød om hun ikke vil ha når hun er så liten. Har jo goood tid på seg til brødmat ennå. K er snart 7 mndr, og jeg har ikke tenkt å gi brød ennå jeg [:D] Har hun fått tenner? Kanskje litt lettere når hun har litt tenner også [:)]

Nei ingen tenner enda.

Barn er klare for brødmat mellom 7 og 10 måneder står det i boka fra helsestasjonen (Mat for spedbarn), så du trenger ikke stresse. Her tok hun et par biter en dag, men nå vil hun ikke ha noe. [:)]

Pålegg du kan prøve er myk platemargarin, leverpostei, makrell i tomat, prim, kaviar. Bruk jernrike pålegg. [:)]

De trenger ikke tenner for å få brød, de bløter opp maten i munnen. Noen barn får jo ikke tenner før de er over 1 år, og de får jo brød før det likevel. [:)]

tullen min får brødskalk som hun suger på og plukker opp små smuler og spiser. Kanskje det funker for din også? da spiser min litt vertfall og blir vant med konsistens og smak [:)]hun har ingen tenner enda.

Her dypper jeg de i babyyoghurt. Da blir det bedre. Og jeg er av den typen som dytter maten inn igjen om hun spytter det ut. 

Jeg legger bare brød i biter forran han så han får sitte å plukke på det selv, også lurer jeg en bit inn i munnen nå og da. Mye detter ut igjenn, men alt må jo læres  [:)] Han vil helst ha den STØRSTE biten i hånda selvfølgelig, gjerne ei hel skive, så jeg må passe på.

Det virker som om det ikke har spillt noen rolle om det er pålegg på eller ikke. Men har gitt med bare smør og med leverpostei også.

Takk alle sammen for svar.

Tror jeg skal vente litt med denne brødmaten jeg da [:)] Så får hun litt tid på seg [:)]
Men en brød skalk tror jeg at jeg kanskje prøver meg på en dag [:)]

Tusen takk igjen...

Jeg gir han en hard skalk med leverpostei på av og til, da sitter han og slikker og tygger på den og får av små smuler etterhvert som den bløtes opp.. Mest for at han skal få prøve.. Ikke begynt med brødskive som måltid eller noe enda, og han er 7,5 mnd.. Det er ikke no stress!

Back
Topp