Brødmat res 6mnd?

millemarie

Forelsket i forumet
Har boka «bare bra barnemat» og det trengs for jeg er helt nybegynner med dette og må ha alt inn med teskje. MEN - det stod brød fra 6 mnd, hun min har jo ikke ei eneste tann.

Får deres babyer brød?
Gir dere annen mat enn frukt/grønnsaksmos og grøt....isåfall hva? :)
 
Last edited:
Har boka «bare bra barnemat» og det trengs for jeg er helt nybegynner med dette og må ha alt inn med teskje. MEN - det stod brød fra 6 mnd, hun min har jo ikke ei eneste tann.

Får deres babyer brød?
Gir dere annen mat enn frukt/grønnsaksmos og grøt....isåfall hva? :)
Vi begynte med brød til storesøster da hun var 6 mnd, hun satt selv da hun var 5 mnd. Spiste knekkebrød da hun var 8 mnd, fikk ikke tenner før hun var 1 år:hilarious: spiste alt av mat selvom hun kun hadde gommer:happy:
 
Vi begynte med brød til storesøster da hun var 6 mnd, hun satt selv da hun var 5 mnd. Spiste knekkebrød da hun var 8 mnd, fikk ikke tenner før hun var 1 år:hilarious: spiste alt av mat selvom hun kun hadde gommer:happy:
Aha takk, herlighet det er bratt læringskurve som førstegangsmamma :)
 
Har boka «bare bra barnemat» og det trengs for jeg er helt nybegynner med dette og må ha alt inn med teskje. MEN - det stod brød fra 6 mnd, hun min har jo ikke ei eneste tann.

Får deres babyer brød?
Gir dere annen mat enn frukt/grønnsaksmos og grøt....isåfall hva? :)

De har harde gommer, og trenger ikke tenner for å tygge mat med den konsistensen.
Min hadde noen tenner foran, men han brukte faktisk mest gommene på siden (da uten tenner) til å tygge. Fikk brødskiver med skorpe fra starten av :)
Viktig at barnet sitter oppreist i en stol, enten på fanget, eller i en stol med støtte av puter rundt.
Ikke gi babyen små biter, babyen skal klare å plukke opp maten selv om føre den til munnen, samt tygge av biter. Gi brød i fingerlange staver eller en skive delt i 4.
 
De har harde gommer, og trenger ikke tenner for å tygge mat med den konsistensen.