Brødksiver...

våryr

Betatt av forumet
Jenta mi på snart 8 mnd vil ikke ha brød.Hun kan ta en bit,smake på den men kaster den fra seg etter kort tid.Bitene hun får i munnen brekker hun seg av.Samme gjelder middag med biter i.Ender ofte med oppkast pga bitene... Noen som har tips om hvordan jeg kan venne henne på brød og middag med biter??? Kan jo ikke spise mosa mat til hun blir flere år...[8|]

Jeg har hørt at det kan være lurt å mose middagen med en gaffel i begynnelsen. Så moser du den mindre og mindre, og til slutt har de vennet seg til biter. Men brødet begynte vi med bitte små biter, nesten smuler. Nå spiser hun ganske store biter. Lykke til!

ORIGINAL: våryr

Jenta mi på snart 8 mnd vil ikke ha brød.Hun kan ta en bit,smake på den men kaster den fra seg etter kort tid.Bitene hun får i munnen brekker hun seg av.Samme gjelder middag med biter i.Ender ofte med oppkast pga bitene... Noen som har tips om hvordan jeg kan venne henne på brød og middag med biter??? Kan jo ikke spise mosa mat til hun blir flere år...[8|]

akkurat sånn er det her også. Jeg har gitt opp...

Thea er motsatt. Hun skal BARE ha biter, kommer jeg med noe sånn mat på glass, brekker hun seg. Så her er det rett på brød og pølsebiter(favoritten)

Gjør som tipset over... Viktig å pushe litt på slik at hun venner seg til biter. Vi hadde en gutt i barnehagen en gang-han var da nesten 2 år, men fikk middagsglass som var beregnet på 6 mnd [8|] (var foreldrenes valg) Han hadde dårlig språkutvikling pga av dette. Det å tygge er med på å trene opp munnen og tunga slik at man klarer å uttale stavelser o.l Vi fikk med foreldrenes tillatelse lov til å øke på med biter og etter kort tid så spiste han vanlig i forhold til alder, og han utevilket språket mye bedre

Back
Topp