Brød

SHS

Elsker forumet
Når begynte dere eller har dere tenkt å begynne å gi brød?

Brød inneholder jo salt, er dette noe dere tenker på?

Har gitt brød i hvertfall 1 mnd nå, om ikke lenger. Kjøper barnebrød, er ikke mye salt uansett.

Nei, jeg tenker ikke på at brød inneholder salt, og jeg syns det er litt hysterisk om man ikke skal gi barna brød fordi det inneholder salt. De skal ha minst mulig salt selvfølgelig, og her i huset bruker vi ikke salt i matlagingen. Noen produkter inneholder salt fra før, og det er vi forsiktige med, men jeg orker ikke være hysterisk på det altså.

Jeg har gidd mini brød i nesten 1mnd. Baker brød selv, så dropper bare å ha i salt :) Er vi på besøk og han får en skive hos andre, går det greit.. Er ikke hysterisk, men unngår det om mulig :)

Har prøvd med brød, ender i de verste brekningene og oppkast...

Gitt brød fra 6 måneder.

Venter en stund til med brød. Hun viser ingen interesse for annet enn flytende mat, så det er ikke vist for øyeblikket.

Baker brød selv pga saltinnholdet. Hun begynte å spise brødbiter da hun var 4 mnd, men spiser jo enda ikke så mye av noen ting. Men brød bedre enn noe annet. Får smake litt av kjøpebrød innimellom av oss da, blir ikke mange bitene.

Sent from my iPhone using BV Forum

Startet for to uker siden.Mye brød med havre i det går i,laget også havrevaffler her en dag noe hun elsket.Hun er ikke særlig glad i verken barnematglassene eller grøt lengre da hun ser at vi spiser annet.

Han har fått brød i ein goood mnd tid no. Er ikkje så opptatt av salt innholdet enno fordi det er minimalt av brød som faktisk går i magen enno. Har ikkje heilt skjønt opplegget enno :P

Her får hun litt brød av og til... Tenker at det kun er gjennom brød hun får i seg salt, mao så er det veldig små mengder.

Startet for to uker siden.Mye brød med havre i det går i,laget også havrevaffler her en dag noe hun elsket.Hun er ikke særlig glad i verken barnematglassene eller grøt lengre da hun ser at vi spiser annet.
Oppskrift på havrevafler?

Jeg gir kjøpebrød, har ikke tenkt på saltet en gang. Men kostholdet ellers inneholder ikke salt, så da tenker jeg at litt salt i brødet ikke er så farlig :-)

Spiser mellom 1/2-1 skive om dagen så er ikke mye salt han får i seg igjennom brødet.

Her har hun fått brød fra ca 7 mnd og hun synes det er kjempegodt! :-) Brød inneholder uansett ikke mye salt, og man kan også bake selv uten salt. Jeg tror ikke det har noe å si om man gir brød med litt salt i.

Oppskrift på havrevafler?

Prøve å huske hele her
3 egg
Litt salt (dropper jeg)
1 ts vaniljesukker
Litt sukker (droppes)
5 ss hvetemel (byttes av og til ut med havremel)
1 ts natron

3 dl melk
3 dl havregryn
3 dl surmelk. Disse tre ingred.kan stå å svelle i ti min før resten tilsettes

:-)

Prøve å huske hele her
3 egg
Litt salt (dropper jeg)
1 ts vaniljesukker
Litt sukker (droppes)
5 ss hvetemel (byttes av og til ut med havremel)
1 ts natron

3 dl melk
3 dl havregryn
3 dl surmelk. Disse tre ingred.kan stå å svelle i ti min før resten tilsettes

:-)
Hørtes veldig gode ut! Men de skal vell ikke ha melkeprodukter i mat før 10 mnd?

Back
Topp