Brød

Barn_2

Glad i forumet
Har dere begynt å gi brød?

Har ikke turt å gi han enda jeg... Livredd for han skal sette i halsen. Og da mener jeg LIVREDD.
Har alltid hatt angst for småunger og mat og sette i halsen, trodde det skulle bli bedre når jeg fikk mine egne barn, men den gang ei...[&:]

Dere som har begynt, når begynte dere og åssen begtnte dere å gi?

Dere som ikke har begynt, når har dere tenkt å begynne?

har gitt noen små bløte biter med brød og leverpostei..går bra det..+ at hun har suttet på en skive også gikk bra det..

her fikk han skive idag for første gang med leverpostei på[:)] jeg bare delte det opp i små små biter og helte litt utblandet mme over så det ikke var noen tørre biter. å han elsket det[:)] men syns det var litt rart å svelge det da.. hehe.. han er jo ikke vandt til klumper liksom..!

Har såvidt begynt å gi brød. Små biter med leverpostei, han sleit litt i begynnelsen for var rart å svelge, men nå har han skjønt at han må tygge litt for å bløte de. Gav han en skalk i safefeederen dag, hadde lunchbesøk så orket ikke sitte å mate han og trengte en bestikkelse. Han jafset i vei og storkoste seg. Vet ikke hvor mye som ble spist og hvor mye som bare ble most, men tror da han fikk ut noe etter mye tygging.

eg har tenkt tanken på å begynne, og har fått vite at bitene skal være på størrelse med lillefingeren til babyen...[:)]

gruer meg eg og!!

Jeg tør ikke... Er SÅ redd jeg også. Men det er vel bare å dele de opp i ørsmå biter?? og ha litt leverpostei på som mange sier her??

Må man bløte de opp først? eller holder det med veeeeldig mikroskopiske biter??

ORIGINAL: *Starwish*

Jeg tør ikke... Er SÅ redd jeg også. Men det er vel bare å dele de opp i ørsmå biter?? og ha litt leverpostei på som mange sier her??

Må man bløte de opp først? eller holder det med veeeeldig mikroskopiske biter??

man må nok ikke bløte det, men jeg gjorde det for å være på den sikre siden[:)] ble ikke så tørt for han å svelge det da[:)]

Her har hun fått bittesmåe biter med brød.. Men hun har jo 7 tenner[:)] Så har ikke hatt noe behov for å bløte de.. 

ORIGINAL: Nataleen

Her har hun fått bittesmåe biter med brød.. Men hun har jo 7 tenner[:)] Så har ikke hatt noe behov for å bløte de.. 

du vet det att hadde hun vært en amerikaner så hadde hun allerede opparbeidet seg en liten formue fra tannfeen[8D][8D] hehehe

Har ikke begynt med brød enda, men har tenkt å prøve det ut snart. Greit å ha et alternativ til grøten, siden hun blir litt fort lei den.

ORIGINAL: maric

ORIGINAL: Nataleen

du vet det att hadde hun vært en amerikaner så hadde hun allerede opparbeidet seg en liten formue fra tannfeen[8D][8D] hehehe

hehehe[:D]

Hvilken leverpostei bruker dere da? Er det ikke endel salt i leverpostei?..[8|]

Har prøvd brødskive et par ganger, og det var kjempegodt[:D]
Han har fått med leverpostei og mekrell i tomat. Jeg ga vanlig kneip, dynka ikke med melk, gikk så godt.. Er flink til å gi han drikke innimellom bitene.

Jeg var også livredd for å gi brødskive!! Han er ikke spesielt gira på annen mat enn grøt heller, så derfor var jeg litt ekstra skeptisk på å gi brødskive! Men så prøvde jeg å gi han ei skive med leverpostei på - og han elsket det jo [:D] Han tygga og sutta som bare det! Og spiste 1/4 skive!!! Så bare prøv å gi små smuler som er på str med halve lillefingerneglen din[:D]

ORIGINAL: Lenelill

Bruker stabburet leverpostei. Og vil påstå at det er det beste pålegget man kan begynne med.
Foruten å være rik på jern, er leverpostei også en god kilde til folat og vitamin B12 for både liten og stor[:D]

bruker den standard gule, med barneansikt på[:)]

oki - da skal det prøves etterhvert! Elsker jo selv leverpostei, men liker best de litt grove ovnsbakte.
Bruker dere grovt brød? Uten hele korn?

Er livredd jeg også, type LIVREDD! så tenker å vente litt til.
Men gleder meg masse til han kan begynne å spise mer mat. Går i grøt, fruktmos og middag her. En del vann og litt mme.[:)]

oki - da skal det prøves etterhvert! Elsker jo selv leverpostei, men liker best de litt grove ovnsbakte.
Bruker dere grovt brød? Uten hele korn?

jeg leste en vei att det beste å begynne med var vanlig kneip, uten noen korn. så det fikk han her[:D]

nei ingen brø her kommer til å vente til han er minst 8 mnd tror jeg.
er livredd for kveling sjøl. spesielt etter det barne som døde på amfisentere av en bolle.. så nei ingen brø her på lenge enda;P

Back
Topp