Boutgifter

Junibarn84

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
Marsboerne
VIP
Julimammaer 2016
Junibarna 2019
Hvor mye har dere som eier i boutgifter (lån, avdrag, eierutgifter) per mnd?
Forsåvidt må dere som leier også svare.

Hovedsakelig dere som bor i by og ikke på landet.

Er i en diskusjon med mannen, og mener han har feil :p

Edit: Jeg mener totat med felleskostnader, kommunaleavgifter, eiendomskatt osv.
Altså totale boutgifter uten strøm.

Last edited:
Bor i stor by, leier, husleie på rett over 11000 per måned, strøm kommer i tillegg.

4-5000 totalt i mnd kanskje. Har ikke lån da. Når vi bodde i Norge med lån betalte vi ca 7500 i mnd i lån. 1000-1500 i strøm, 20 000 ca i året for kommunale avgifter. 2000 i forsikringer

Edit: vi bodde på landet, skumleste før jeg svarte :hilarious:

Ca 25 000, men får inn 9500 i leieinntekter. Litt mer pga høy strømpris nå i vinter. Vil si middels stor by.

Betaler 15 000kr på lånet (kunne betalt mindre, men vi vil betale det ned på kortere tid), bor i by.

Med lån og felleskostnader har vi totalt rundt kr 15.000,- i måneden.
Bor pendlenært til Oslo

10 min unna Oslo (ikke liten bygd)
15000 i lån og avdrag + fellesutgifter

Svarer selv om vi bor på et tettsted uttafor en liten by :p
Vi eier og betaler ca 5800 kr på huslånet hver mnd.

Vi betaler 9000 på lånet. Ingen felles utgifter ol.
Bor i en litt mindre bygd, mellom to større byer i Østfold.

Vi betaler 18000, sånn sett en bygd men høye boligutgifter her ;)
Men hvor mye vi betaler på ett boliglån varierer jo hvor lang nedbetalingstid, renter osv:)

10 000,- på huslån. Bor i by. Så kommer eiendomsskatt, strøm og kommunale avgifter i tillegg.

Vi betaler minimalt siden vi leier av svigers. Leier for 4000 kr. Men hadde den blitt leid ut til noen andre så tenker jeg nærmere 10 000 kr i mnd. Bor på landet/ men nærme nok Oslo til at det bare blir dyrere der vi bor pga Oslo folk som vil på landet.

Borettslag, ligger vel på ca 15 000 tilsammen for husleie(fellesgjeld, felleskostnader ol) og huslånet.

Per måned:

7000 i lån
Ca 1300 i eiendomsskatt/kommunale avgifter
Ca 700 kroner i forsikringer

Gammelt hus på 160 kvadrat, med stor tomt.

Men bor vel på det man kan kalle "landet", når jeg tenker meg om. Er ihvertfall ikke noe storby. Ca halvannen time unna Oslo.

Bor i utkanten av en by. Har lån på 15 000 i mnd så kommer kommunale avgifter, strøm og vann i tillegg. Har valgt å betale ned mye på låne over færre år.

Back
Topp