Bosituasjonen....

Håpefull34

Betatt av forumet
Marsboerne2017
Jeg og kjæresten bor altså ikke sammen...
Vi er på boligjakt, og vant budrunden på et rekkehus vi begge ville ha....
Men der var det forkjøpsrett, og vi mista det....Dette var rett før jeg ble gravid...

Og jeg hadde heller ikke regna med å bli gravid på første forsøk!

Så nå er vi her...Bor på hvert vårt sted (leier begge to)....og lengter veldig etter å få oss noe eget sammen...
Men det er vanskelig...Og jeg kjenner på en voldsom frustrasjon......

Det er vanskelig...Jeg vil at vi skal være sammen gjennom hele graviditeten.....Sånn det er nå, føles det ikke som om vi er/skal bli en ordentlig familie.....Vanskelig å forklare, men det føles ikke helt på ordentlig....

Hva med å kjøpe en ny leilighet? Flytte inn til en av leilighetene? Leie noe sammen?

Det er kjipt å miste på forkjøpsrett, men det er jo en velkjent risiko med borettslag.

Hei!

Jeg vil bare tipse om en ting:
Mange tror at de MÅ ha et eget rom til babyen, stort bad med badekar, hage, terrasse og fandens oldemor, før de får barn.
Det trenger dere ikke. ;)

Hvis dere har rett til å fremleie en av leilighetene, kan dere jo bo i den andre til dere evt. finner noe dere får kjøpt?
Hvis dere allikevel betaler på to leiligheter, og har råd til det, kan dere jo også gjøre det uten å leie ut.
Det spiller jo ingen rolle hvor dere er sammen, så lenge dere er det. ;)

Har dere mulighet til å flytte litt utenfor sentrum der dere bor, er det ofte lettere å få seg billigere, og større bolig også, hvis det er noe dere ønsker.

Lykke til med boligjakt! :)

Høres frustrerende ut ja, håper dere finner drømmehjemmet <3 lykke til!

Hei!

Jeg vil bare tipse om en ting:
Mange tror at de MÅ ha et eget rom til babyen, stort bad med badekar, hage, terrasse og fandens oldemor, før de får barn.
Det trenger dere ikke. ;)
Enig i dette. Vi har "gått gradene", fra liten borettslagsleilighet via selveier og videre til enebolig.
Ofte er det vanskelig å slippe til i etablerte borettslag med forkjøpsrett, så da er alternativet å se på selveierleilighet eller enebolig/rekkehus, alt etter hva lommeboka tåler. Evt nybygg, som en over nevnte. Da er det ofte fastpris, og man slipper budrunder. Men det kommer ofte en del kostnader utenom, samtidig så slipper man jo dokumentavgift.

Lykke til :)

Back
Topp