Bosituasjonen deres

Rødtoppen Hissig

Forumet er livet
Ble inspirirert av ringtråden.
Hvordan ser deres bosituasjon ut?
By eller landet? Hus eller leilighet? Leie eller eie?

Vi bor i en ganske liten by, kjøpte hus her i februar. Rekkehus/tomannsbolig i et boligfelt. Alt ettersom hvordan man ser det. Har en ganske stor hageflekk (i forhold til andre i borettslaget) og 3 soverom. Utleie i kjelleren. Har egentlig nok plass slik situasjonen er idag. Har et gjesterom som etterhvert får bli lille i magen sitt, men det vil også si at bonusdattera mi må bo på lillebror sitt soverom når hun er her et par dager i måneden :p
 
Vi har kjøpt enderekkehus for ikke så lenge siden, 3 soverom og bad i 2. etasje, liten gang, stue og kjøkken i 1. etasje og bad, kjellerstue og boder i kjelleren. Når den lille kommer skal vi innrede kjellerstua med sovesofa sånn at svigers kan bo der når de er på besøk, og sånn at vi har 2. etasje for oss selv. Badet i 2. etasje skal vi pusse opp ila høsten, og kanskje barnerommet også :)
Ellers har vi temmelig stor hage til rekkehus å være og fin uteplass, til og med en liten sandkasse står her fra forrige eier, det blir kjekt for den lille :)
 
Halvpart av tomannsbolig, 3 soverom og 2 bad. Vi skal flytte nordover når minsten er 1 år ca, så den får dele soverom med oss/storebror frem til vi flytter. Det 3.soverommet er gjesterom/datarom/tvrom/oppholdsrom, gjør ikke om det for å bruke det i noen mnd bare. Av erfaring så tror jeg ungene ender i vår seng likevel :p
 
Vi har nettopp kjøpt, halvdel av 2mans bolig, (vi har 2.etg)
3 soverom og endelig er vi i et barnevennlig strøk med egen hage og alt :)

Til nå har vi bodd 1 år i ei lita leilighet med 1 soverom (fordelt på 5stk) i vente av å kjøpe noe.. Var verdt ventinga :)
 
Flyttet nettopp fra vestlandet til en liten by på Sørlandet (min hjemby). Flyttet til en enebolig i et lite byggefelt, nest innerst i en blindvei og med skog bak huset. 5 soverom, to bad og 4 (!) garasjer. :p
 
Bor i en liten leilighet, høyt oppe, uten heis, med to soverom og et bad hvor det heldigvis er opplegg for vaskemaskin.
Jeg ønsker meg hus!
 
Bor på landet i et stort hus på 250kvm som vi kjøpte for ikke så lenge siden :-) Fint og rolig, med plass til mange små ;)
 
Bor på landet, i enebolig med 5 soverom og to bad, med stor hage for de små å leke i:)
 
Solgte 3 roms leiligheten vår i fjor og kjøpte oss en stor enebolig med stor hage. Har nå 5 soverom og 2 bad, så vi har plenti av plass til den lille :)
 
Småbruk på 16 mål med enebolig, garasje og låve. Nabo til alpinanlegg og masse turfjell. :-)
 
Vi har et digert hus på landet, på boligfelt. Utleie i halve kjelleren, ca 70m2 :) stor tomt også :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Eier hus i boligfelt i en bitteliten by. Vi har utleie leilighet i halve kjelleren, to boder og snekkerrom. I hovedetasjen har vi to soverom, bad, kjøkken, stue, kontor og gang. Planen er å bygge på en etasje til med 4 soverom, loftstue, kontor og bad, samt at det blir større entré i hovedetasjen. Da blir det minste soverommet i hovedetasjen gjort om til vaskerom.
Tomten er ca 1mål og er idet veldig barnevennlig område, rett ved en stor lekeplass.
 
Eier hus på landet, 3-4 soverom, to bad, 2 mål hage, 2 stuer, kontor, spiskammers and what not! Stooort, gleder oss til å fylle opp huset med litt småtroll;)
 
Vi bor på landet, eier hus 220kvm, men bor vare på halvparten siden vi må fikse kjelleren :) Har 4 mål tomt :)
 
Vi kjøpte oss småbruk på landet, midt mellom tre byggefelt for snart fire år siden. Stort hus som vi har pusset opp like lenge og litt dyr for hobby :)
 
Vi har leilighet med 2 soverom, mao trenger mer plass :-) Rommet til storebror er ikke stort nok til å deles, og det er heller ikke stort nok til en dobbeltseng så vi kunne byttet rom. Elsker strøket vi bor i og uteplassen vår, men må nok begynne så smått å se etter noe større. Har et håp om enebolig ilp av 2016 :-)
 
Leier leilighet på landet i hjemkommunen! Vi har stor leilighet med 3 soverom og stort bad, og vårt soverom har god plass til en barneseng det første året :) ønsker å kjøpe hus, men i og med at jeg studerer fulltid 3 år til får det bare vente litt :)
 
Vi holder på og skal bygge hus. Søknad er inne så det blir antakelig byggestart like over ferien. I mellomtiden bor vi (jeg, mannen og datter på 4) i hovedetasjen hos mamma og pappa, mens de har flyttet inn i leilighet i kjelleren. Veldig snilt av de synes jeg. Babyen kommer nok før huset er ferdig. Spira satt litt fortere enn vi hadde regnet med :)
 
Back
Topp