Borte

Lamaze

Glad i forumet
...

Takk for at dere orket å lese og svare meg! Det hjalp på humøret å få det ut![:D]

Hvis familien din er fra Bergen er vi i slekt!!!! Bare at det var min kusine ikke fetter det gjelder!!!

æ hadd ikke bare blitt flyforbanna, mn å anmeldt saken, hjælp itj at d e familie...for famile oppføre sæ ikke sånn..mn e mæ og mine tanka og oppfatninga d da. 

Hvorfor fikk ikke din far sjansen til å by over 670 000 da???  Er det ikke slik en budrunde fungerer????

Takk til alle som har orket å lest alt sammen altså![:D]

ORIGINAL: LilleFørste

eg syns ikkje det høres ut som du er så urimelig! Sånne ting er så vanskelig når slektene slår seg vrang! Men blir budrunder avsluttet med lodtrekning?? rareste eg har hørt!
Håper det ordner seg til slutt og at onkelen din skjerper seg!

Rareste jeg også har hørt, var vel fordi de viste at vedkommende som vant loddtrekningen ikke kunne by mer..[:@]

Når det er budrunde, skal ikke den som er blitt overbydd måtte by høyere for å vinne budrunden?
Makan til urettferdighet[&o]

ORIGINAL: Puffen

Hvis familien din er fra Bergen er vi i slekt!!!! Bare at det var min kusine ikke fetter det gjelder!!!

Uff.. Bra vi er flere med samme sjebne..[:@] Kanskje vi skal starte en støttegruppe? "Foreningen for oss som er i slekt med idioter"[;)]

Syns du har rett til å være sint!!

Vår familie har også rangering (på farssiden). Min far faktisk bygde hele huset til min bestemor (uten betaling eller noen form for kompensasjon). Når hun flyttet hit til byen, så istedenfor å snakke med resten av familien evt. min far om saken, ga hun det direkte, for en svært liten sum har jeg hørt, til (den favoriserte) minstebroren (som fortsatt bor igjen).

Og hun har gjort mye annet som tyder på at hun liker noen av barna sine bedre enn andre. Allikevel, det er svært lite jeg har å si i min familie sin sak. Jeg trekker meg langt vekk og lar dem styre på som det så måtte ønske, så lenge det ikke har noe å si for min del (og det har det jo sjeldent). Men det er tydelig at det sitter dypt på henne, da jeg til jul et år fikk en bok (fra en bokklubb som hun også hadde lest) og mine fettre fikk nintendo.

ORIGINAL: Vilnus

Syns du har rett til å være sint!!

Vår familie har også rangering (på farssiden). Min far faktisk bygde hele huset til min bestemor (uten betaling eller noen form for kompensasjon). Når hun flyttet hit til byen, så istedenfor å snakke med resten av familien evt. min far om saken, ga hun det direkte, for en svært liten sum har jeg hørt, til (den favoriserte) minstebroren (som fortsatt bor igjen).

Og hun har gjort mye annet som tyder på at hun liker noen av barna sine bedre enn andre. Allikevel, det er svært lite jeg har å si i min familie sin sak. Jeg trekker meg langt vekk og lar dem styre på som det så måtte ønske, så lenge det ikke har noe å si for min del (og det har det jo sjeldent). Men det er tydelig at det sitter dypt på henne, da jeg til jul et år fikk en bok (fra en bokklubb som hun også hadde lest) og mine fettre fikk nintendo.

Jeg prøver ikke å la meg irritere så veldig, for er jo vant til favorisering fra den kanten men når det gjelder så store ting som hus og eiendommer (det er forøvrig 2 huset min onkel og hans familie får for en slikk og ingenting) klarer jeg liksom ikke å la vær å irritere meg.. Har mest lyst til å gi dem inn så ørene flagrer[:@][:@]

ORIGINAL: Svartengel

[:@][:@][:@][:@][:@]

Veldig forståelig at du blir forbanna[:@]
Jeg hadde gitt dem så øra flagra hvis det var i min familie[:@]

Synes de hadde fortjent en lang tirade jeg. Makan til frekkhet, og tydelig tegn på griskhet[:@][:@][:@]

Har det litt slik i familien her å. Tante bor i etasjen under min mormor, og stiller opp i daglige gjøremål. Mormor vil selge huset til tante, det er uansett hun som har stått for ALL vedlikeholdet i 10 år nå. Mamma kommer til å få penger. Men nei det vil ikke mamma ha, hun vil ha huset. Til tross for hun har 2 hus. Blir sint jeg. Har sagt min mening, men blander meg ikke mer.

Uansett kommer jeg og mine brødre til å arve det, tante har ingen barn. Vi er den nærmeste slekt.

På pappa sin side, så kommer nok onkel til å sitte igjen med huset til bestemor og bestefar. Det har alltid vært så synd på han. Synd for pappa sin del, men han har alltid klart seg og lever godt. Men fordi han er så klar over dette så har han alt bestemt hvem som skla overta gården hans og div. Synes det er helt rettferdig at vi går etter alder. Det blir min eldste bror som overtar. Det er vi alle enige om. Om pappa dør først, så har han tegnet en forsikringspolise til min stemor så hun har 3 år på finne seg nytt sted å bo, og får en million utbetalt. Bror min skal betale ut resterende søsken.

Slik peronlig trur jeg ikke jeg og mine brødre kommer til å bli uenige ang dette. Vi har vært klar over dette i mange år. Men det kan fort bli bråk med våres samboere, de er nok en del mer griskere enn oss. Vi er vant til å dele vi uten å krangle.

Huff, at det går an... Hvis rett skulle vært rett så skulle jo ikke han kunne lagt inn bud på det samme...

Back
Topp