borte

~Caritatem~

Elsker forumet
MayDay2021
borte

Last edited:
Det aner jeg ikke, men hadde ringt og spurt jeg.

Håper snuppa blir frisk igjen.snart :-)
God bedring :-)

Storebror april 09 <3
Lillesøster juni 12 <3

Barnetrygd eller? Kanskje etterbetaling på noe?

Ingen har lov å søke på vegne av deg med mindre du har gitt noen fullmakt.

Barnetrygd eller? Kanskje etterbetaling på noe?

Ingen har lov å søke på vegne av deg med mindre du har gitt noen fullmakt.

nei, grunn og hjelpestønad... det er noe man kan søke når et barn er veldig syk og trenger ekstra mye oppføging og at en har mye merutgifter enn et ´´normalt´´ barn.

Det er vel ikke legen som søker, men sosionom på sykehuset? Det var det i alle fall for oss. Husker ikke om vi signerte noe i farta, men jeg husker jo vi hadde samtale. Slik jeg husker fikk vi et skriv om at NAV ville ta kontakt med oss i tiden før tiltaket skulle gå ut, og forhøre seg om det fortsatt var behov. De kan ikke ha tatt kontakt med den som søkte for dere?

Lykke til, håper du får svar i dag :)

*ser nå at du kanskje hadde søkt selv, og at det var 3år siden sist utbetaling. Regner med at sykehuset har søkt på nytt for dere, og da skal dere helt sikkert ha pengene :)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Merkeleg! Eg har hjelpestønad til guttungen, og her måtte eg sjølv skrive søknaden. Fastlegen måtte skrive legeerklæring i tillegg, og den måtte eg legge ved min søknad. Ikkje omvendt. Men det er mulig det er lettare å få "gjenoppta" stønaden dersom dokker har hatt den tidlegare? Uansett høyrest det rart ut at ein lege kan søke utan fullmakt eller underskrift frå foreldre.

Kjekt å få innvilga stønad uansett då, når ein har barn som krever ein del ekstra. Ville tatt ein telefon til NAV og spurt kven som har søkt og korleis det er gjort, og så ev. snakka med den legen som har søkt - berre for å forsikre meg om at alt er i orden.

Her så står det i papirene fra nav at hvis helsetilstanden til barne ikke har endret seg siden vi søkte så gikk dette automatisk ved at nav sendte mld til sosinomen eller legen som har skrevet under og dermed så går den videre
Så her så behøvde ikke vi å søke, vi fikk bare brev om at siden helsetilstanden ikke var endret så var vi invilget 3 nye år med hjelpestødnad
Ut fra det jeg forstod så gjorde de det pga at foreldre med barn med særskilte behov ofte hadde mer en nok å tenke på at en også skulle huske når en skulle sende inn nye slike søknader

Å fy så frekt av han ! Kan du kreve tilbakebetaling fra han ? Det er den som har barnet som skal ha de stønadene.

Frekkere enn flatlusa!! Korleis kan det stemme? Da er jo svindel....

Sent from my LT25i using BV Forum mobile app

Kommer ikke over hvor frekt av han , endre kontonr med en gang.

Og din eks veit at di pengene skulle gå til barna sin medisin osv... Blir så forbanna.. Anmeld han og sei ja til konfliktrådet, di kan avgjøre det. Og møter.han ikkje, så blir det dømt i din favør.

Sent from my LT25i using BV Forum mobile app

Back
Topp