borte

Jeg må nok passe på ja.. Gikk opp 20 kilo forrige gang, og har ikke tenkt til det nå ;)
Jeg spiser egentlig ikke noe større med karbohydrater jeg heller, og ser vel ingen logisk grunn til at jeg bør begynne med det nå heller? Så lenge vi spiser sunn vanlig mat, så får babyen det man skal ha. Selvfølgelig holde seg unna det matportalen anbefaler. =)

Mitt første, så aner ikke hvordan det kommer til å gå... Men har ikke fått noe lyst på godis/junk etter at jeg ble gravid... Heller motsatt! Har nesten fått godissug på frukt og grønt...

Spiser ikke vanlig ris, men byggris... (Om jeg vil ha noe med ris til). Har spist lavkarbo før... Og etter at jeg begynte å spise litt mer "vanlig" mat igjen, tåler jeg ikke gluten på samme måte som før... Etter en lang tid uten, reagerte kroppen.... Så nå prøver jeg å spise glutenfritt... Mye av de glutenfrie produktene inneholder mye karbo... Men spiser bare glutenfritt brød dann og vann... Så håper det går bra!

Ellers har jeg trent 3-4 ganger hver uke, og tenker å begynne på igjen med det etter ferien :-)

Så håper jeg slipper å legge på meg 20kg!

Forrige gang gikk jeg kun opp baby + vann (35kg er ikke bare bare, da..), så har ingenting å sammenligne med.. Hadde kun lyst på yoghurt og frukt forrige gang, det kan ha noe å si. 
Denne gangen er det foreløpig stikk motsatt.. Har kun lyst på fet mat og sukker... *grøsse*
I følge vekta hos legen har jeg allerede gått opp 3 kg, så må nok passe på litt denne gangen... 

La på meg 16 kg med Victoria, da gikk jeg ned 11kg rett etter fødselen... så hvis jeg klarer å ikke legge på meg merr en 10 kg, så vet jeg at det går av :)
Men tenker egentlig, at jeg ska holde meg i form, trene regelmessig frem til fødsel, slik at det blir mye lettere å ta opp treninga etter fødselen :) Spise sunt og unngå sukker, litt bedre enn før iallefall, hehe :)
Vil bygge litt muskler slik at kroppen er mer rustet til det som kommer :)

Har jo ei lita på snart 2 år, så blir ikke så mye stillesitting denne gangen, hihi :)

Akkurat nå har jeg ikke noe sug på noe spesielt...men det kommer, og jeg kommer til å tenke på hva jeg putter i meg. Før jeg ble gravid med første veide jeg 50kg, jeg la på 25kg...jeg spiste akkurat det jeg hadde lyst på (ikke det lureste men), for jeg var så gla for at jeg la på meg! Har prøvd på det nesten hele livet. Jeg gikk ned 15kg rett etter fødsel, følte at vekta var der den skulle da, men fødselen var tung, og jeg var ikke så i god form da!!!  Men med andre la jeg på meg bare 5 kg, da var jeg sunn og holdt meg i form :) og fødselen var lettere.

Så fort formen min blir bedre, så skal jeg trene igjen :)

Forrige svangerskap la jeg på meg 25! kg.. Var ganske tynn før svangerskapet, men likevel.. Denne gangen skal jeg prøve å være sunnere, og ikke legge på meg mer enn 10-15 kg. Får se hvordan det går da :)

JEG må! Jeg la på meg 18kg forrige gang og har ikke tenkt å gjøre det samme denne gang :)

Jeg har gått opp rundt 15 kg i mine to forrige svangerskap. Mye skyldes migrene og at jeg da må ta det mye med ro + et veldig cola- og søtsug etterpå!!

Har store planer med å være mye sunnere dette svangerskapet, og håper jeg får det til. Satser på at det ikke blir mye migrene denne gangen...lov å håpe!!!

Har gått litt ned etter det siste svangerskapet (minstejenta blir to år), så har kommet i gang med trening og er generelt ganske sunn. Men merker at søtsuget allerede har meldt seg, spesielt om kveldene. Og er ofte trøtt og sliten når jeg har anledning til å trene.. men skal prøve å røre på meg så mye som mulig og være sunn jaffal!!

Når det gjelder lavkarbo så tror jeg ikke det er gunstig å gå på lavkarbodiett når man er gravid... da trenger lille bebisen alle næringsstoffer..det sies i alle fall at man ikke skal slanke seg når man er gravid (og ammer). Mulig jeg tar feil ang. lavkarbo og graviditet, kanskje du må høre med legen din.

Uansett tror jeg på dette med sakte karbohydrater, grovt brød, grov pasta osv., masse grønnsaker, frukt, rent kjøtt, proteiner. :)

jeg gikk opp 28 kilo sist, gikk ned 25 av dem etter fødsel men har lagt på meg jevnt og trutt i årene som har gått - var gravid 13 uker på vei da jeg mistet i fjor, og da hadde jeg allerede begynt å legge på meg... og de kiloene gikk aldri av... så nå er jeg sikkert klassifisert som overvektig FØR jeg begynner å legge på meg... så JA jeg må passe på vekta - men NEI jeg orker ikke å gå ni måneder og kjempe og ha det helt for jævlig :-) men litt sunn fornuft skal jeg bruke... muligens.. spørs hvor hormonell jeg blir...

Jeg tenker overhodet ikke på det. Jeg veier 20kg mer nå enn sist jeg var gravid, og legen vil nok si at jeg må passe på. Men jeg har et sunt kosthold, er i aktivitet hele dagen da jeg har en veldig fysisk jobb, sover godt, drikker masse vann, etc så vekt bekymrer jeg meg ikke for i det hele tatt. Det jeg kommer til å gå opp er gravidvekt.

Jeg har planer OM å passe vekta..;)! Gikk opp 20 kg forrige gang.. for 4,5 år siden..! Men har gått på lavkarbo skikkelig to ganger og vært nede i vekta jeg hadde før graviditeten begge gangene..! Men veldig vanskelig å holde.. og varpå allinclusive-ferie i mai.. + 3 bursdager og en konfirmasjon med masse kaker og digg ;) og da gikk jeg opp endel..:S!Så om jeg går opp 10-12 kilo denne gangen så blir jeg like stor som sist..:S Og d vil jeg ikke Men aner ikke hvordan jegskal klare å ikke gå opp så mye.. for min kropp går opp bare den misstenker at jeg er gravid;) Har gått opp allerede og har ikke spist noe mer usunt enn ellers!! Spist ganske lavkarbo i ukedagene og unnet meg litt godis i helgene! Men nå som jeg vet at jeg er gravid, så prøver jeg å spise sunt og unngå de værste karboene også må jeg bli suuuperstreng ogikke spise godteri og usunt! I forrrige svangerskap ga jeg f..... ogtenkte jegblei tjukk uansett.. Men ikke visste jeg hvor vanskelig d var å slanke seg !! Men.. får se hvordan d går! Tør ikke å kutte ut alle karboer heller, for det tror jegikke er bra for barnet!!! Litt må man ha! Men om man får i seg d i form at litt lavkarbobrød/knekkebrød og frukt, så er nok mye gjort! Og kanskje unne seg litt karbo i helga..eller noe sånt! Lest at man kan gå på lavkarbo, men atman skal innta littmer karbo for hver uke! :) Lykke til!! Å bake lavkarboknekkebrødene er jo kjempelurt!! Ellers så er d ganske lite i fiberrik-knekkebrød!Men de er ikke gode, da ;)!   Også hold deg unna hvitt mel og ris, pasta, poteter osv!!

Har ingen planer om lavkarbo altså. Har bare tenkt å passe på hva jeg spiser. Vet hvor vannskelig det er å gå ned igjen.. Sist svangerskap så la jeg på meg 7 kg..men veide 88 da jeg ble gravid så var overvektig. fikk svangerskapsdiabetes tidlig så måtte leve veldig på lavkarbo siden resten av svangerskapet. Viste ikke at det var lavkarbo da. Målte blodsukker 2 timer etter mat så fant fort ut hva kroppen tålte av mat.. Frukt ,brød og pasta gav skyhøye verdier på meg. tålte rugsprø med mager skinkeos ,gulrøtter olign....

Oida skrev:
Har ingen planer om lavkarbo altså. Har bare tenkt å passe på hva jeg spiser. Vet hvor vannskelig det er å gå ned igjen.. Sist svangerskap så la jeg på meg 7 kg..men veide 88 da jeg ble gravid så var overvektig. fikk svangerskapsdiabetes tidlig så måtte leve veldig på lavkarbo siden resten av svangerskapet. Viste ikke at det var lavkarbo da. Målte blodsukker 2 timer etter mat så fant fort ut hva kroppen tålte av mat.. Frukt ,brød og pasta gav skyhøye verdier på meg. tålte rugsprø med mager skinkeos ,gulrøtter olign....

Ja, det kan være vanskelig å gå ned igjen etterpå, så det er jo lurt å tenke på hva man putter i seg! Skal prøve å trene under hele svangerskapet hvis formen tillater det, men merker allerede at jeg ikke klarer det jeg pleier, f.eks. tredemølla. Men håper jeg klarer å trene zumba, for det er så gøy!

Jeg passer på!

Var 10 kg tyngre enn nå da jeg ble gravid sist, og la på meg 30 (!!!!!!!!) kg. Jeg ble deprimert og lei og klarte ikke å nyte babytida pga dette. Vet hvor tøft det er å klare å gå ned så mange kilo så jeg passer på hva jeg har i meg og prøver å trimme/trene jevnlig. Har ingen form for sug etter noe spesielt enda og formen er upåklagelig så jeg krysser fingrene for fortsettelsen!

Back
Topp