*borte*

BabyKlein91

Andre møte med forumet
sa...
 
Hei og gratulerer !
Jeg også hadde en sa og rakk ikke få mensen før jeg ble gravid igjen.
Legen sa at jeg burde vente og at det er større sjangse for at det går gale, men mest fordi det er psykisk og fysisk vondt for kroppen. MEN jeg føler nesten motsatt, at den nye graviditeten hjelper meg gjennom smertene med SA og at jeg klarer å se framover...

På ultralyd når jeg skulle være 7-8 uker, så satt de meg tilbake til 5+5... Det vil si at det er veldig vanskelig å bekrefte termin når man ikke vet når man har hatt siste mens/eggløsning. 
På ultralyd slo hjertet fint og jeg er veldig kvalm denne gangen i forhold til de andre gangene jeg har vært gravid. Så det er et godt tegn.

Medisinene du tok trenger ikke være grunn nok til sa... Jeg også trodde at jeg hadde spist så mye fenalår(før jeg visste jeg var gravid) og tatt masse medisiner(ibux, naproxen osv)... 
Men på kk sa de at grunnen til jeg mistet mest sansynlig var nyrebekkenbetennelsen jeg fikk bekreftet den samme uken som jeg mistet...  MEN ingenting å gjøre med det....
Håper du blir her fram til sommeren 
Lykke til !!
 
Hm.. Jeg hadde en mens mellom SA og graviditeten jeg da, så vet ikke om det er det samme, men trodde det var større kjangs for at det gikk BRA jeg, om en nettopp har hatt SA? :)

masse lykke til iallefall! =)
 
Tusen takk, og gratulerer med den lille!

Jeg har hørt at det er lettere å bli gravid etter en sa, men at det kanskje er litt ugunstig? At kroppen ikke får bygget opp igjen slimhinnene ordentlig, sånn at det er større sjangs for å miste igjen?
Godt å høre at det har gått så bra med deg. Ser jo at det har gått bra med flere som har blitt gravid rett etter en sa, så får vel bare prøve å roe meg litt med det. :)

Sånn tenker jeg også. Det er litt lettere å komme over sa'en når jeg ser at jeg faktisk kan bli gravid igjen ganske fort, at jeg kommer meg videre..

Jeg fikk beskjed fra fastlegen at det ikke var farlig å gå på medisinene mens jeg var gravid, så bestemte meg for å vente med å slutte til etter at jeg var blitt gravid, i tilfelle det skulle ta veldig lang tid. Men så fikk jeg beskjed fra en annen lege, som er mer spesialist på feltet, og hun mente at de faktisk kunne være skadelige. Det kom som et sjokk for meg. Følte meg nesten lurt av fastlegen min. Så jeg begynte å trappe ned med en gang, og oppdaget at jeg var gravid midt i...
Nå er jeg heldigvis ferdige med dem, så da slipper jeg hvertfall bekymre meg for det den her gangen. :)

Du får ha lykke til du også! Krysser fingrene for at vi blir her til sommeren begge to! :)
 
Jeg tenker hvertfall at hvis man har hatt en mens etter sa, så har kroppen fått sjangsen til å komme seg igjen, og er klar for en ny graviditet. Men er jo mulig at den allerede var klar, i og me at jeg faktisk ble gravid igjen så kjapt. :)
Får håpe at du har rett da, at det går bedre denne gangen. :)

Lykke til til deg også! :)
 
Er ingen medisinsk grunn at man ikke kan bli gravid med en gang etter en SA. :) Har du tatt en test forresten? Eller bare jeg som er dårlig til å lese? :P
 
Tusen takk, det er betryggende å høre. :)

Hehe neida, jeg har ikke tatt test enda, så er nok ikke noe i veien med lesinga di. ;)
Jeg har ikke ikm før på lørdagen, og skal ta blodprøve i morgen tidlig.
Kanskje dumt å si at jeg ER gravid nå, men fikk ikke pos. test før 3-4 dager etter ikm forrige mnd, men var nesten helt sikker allerede 1 1/2 uke før, og er enda mer sikker denne gangen. :)
 
Back
Topp