Borte

jeg tror ikke jeg ville tenkt over det .. fordi jeg gjør det hver dag :O
men nå når du nevner det så ble jeg usikker ... ring føden og spør der :D de vet sikkert hva som er best !

Så lenge kroppen din er vandt med hardt arbeid så tror jeg ikke det er noen stor fare. Jeg er av den oppfatningen at hvis et foster ikke overlever så er det mest sannsynligvis noe galt med det, en abort må ikke komme av fysiske påkjenninger.

Det er ikke farlig. Du er så tidlig i svangerskapet at frøet ligger helt beskyttet inne i livmoren. 
Bare jobb i ditt eget tempo du så går det nok greit.
Det som ofte begrenser mest tidlig i svangerskapet er blodtrykksfall viss man reiser seg fort opp, kvalme, trøtthet osv.
Jeg satt på en krakk og malte huset i fjor sommer, var ikke så veldig produktiv kan man si...

Haha, ja. Det er det at jeg ser for meg skjønner du, at frøet ramler ut og blir borte! ;P Uff. Nei, det er vel ikke farlig. :-)

herlighet du trenger jo ikke ta det rolig engang!!! klarer fint å trene knallhardt når du såvidt er gravid!!! ingenting i veien for fysisk aktivitet, hverken løft, hopp eller noe som nygravid! det er ikke meningen man skal sitte i ro i 9 mnd!

Det er bare å lempe! Jeg trener fortsatt på sats, løfter tunge vekter... Så lenge du ikke får vondt eller det er ubehagelig skal det gå helt fint! :-)

Åh hallo!! Skal du være redd sånt noe allerede nå så blir det et langt og kjedelig svangerskap... Nei kom deg ut og jobb som kroppen din er vant til. Du kjenner fort om det blir for mye for deg. :-) Alt er lukket og tett og den lille er godt beskyttet inni deg. 

Jeg er IKKE av typen som skal sitte rolig i 9 mnd nei. Jeg trener hest og jobber som sykepleier og har absolutt ingen rolig hverdag!  Grunnen til at jeg spør er egentlig at det som sitter igjen i hodet mitt etter oppveksten og en mor som aborterte 5 ganger er at man ikke skal løfte tungt i svangerskapet! Derfor vet jeg ikke hva som er "greit", det er bare derfor jeg spør.. Og for dere som ikke har lempa høy før; det tar på når man totalt skal forflytte flere tonn med høy, enten man er godt trent eller ei!

Mrs Lutz skrev:
herlighet du trenger jo ikke ta det rolig engang!!! klarer fint å trene knallhardt når du såvidt er gravid!!! ingenting i veien for fysisk aktivitet, hverken løft, hopp eller noe som nygravid! det er ikke meningen man skal sitte i ro i 9 mnd!

Det er faktisk lov å svare på en pen måte, er det ikke...? Du får virkelig unnskylde altså, men jeg har ikke vært gravid før! Og når man har strevd i 11 mnd så vil man gjerne passe på så man ikke gjør noe galt. eg er ingen bedreviter, og spør heller en gang for mye enn for lite, men her inne skal man visst være ekspert og ferdig utlært innen svangerskap før det har begynt skjønner jeg...?

Absolutt lov å spørre! Kanskje du skal ta det opp med legen på neste kontroll? Han kjenner jo til helsen din etc :)

Bondekløna skrev:

Mrs Lutz skrev:

Det er faktisk lov å svare på en pen måte, er det ikke...? Du får virkelig unnskylde altså, men jeg har ikke vært gravid før! Og når man har strevd i 11 mnd så vil man gjerne passe på så man ikke gjør noe galt. eg er ingen bedreviter, og spør heller en gang for mye enn for lite, men her inne skal man visst være ekspert og ferdig utlært innen svangerskap før det har begynt skjønner jeg...?

jeg har da svart på en pen måte. og jeg gir deg svar på det du ikke vet. jeg bare understreker det med utropstegn, sorry meg hvis jeg glemte å slenge på en smiley ;)

Nå er det vel neppe mangelen på smilefjes som gjør svaret ditt nebbete og surt. Mulig det har noe med "herlighet"-tonen og det merkelig overdrevne antallet utropstegn å gjøre. Kall det hva du vil, men et pent svar var det ikke. Hvis du skal bitche så kan du jo i det minste stå for det

Back
Topp