borte

Ole Brumm

Forumet er livet
slettet

jeg har ingen anelse på regler og slikt, men må si jeg skjønner sjefen din veldig godt. Du har jo hatt masse fri og ulønnet permisjon, så 3 dager "fra eller til" ser ut som du klarer.
Ellers skulle du lagt det opp slik at den ferien/permisjon du har hatt timet det med bhg start.

ok, skjønner jo det, men likevel.
Men hva mener du med planlegginsdager som kommer i november da? Sjefen mener jeg ikke har rett på det heller..

Du har krav på 3 dager fri til innkjøring, men om det er lønnet eller ikke, det er det arbeidsplassen som bestemmer.

Hvis det er planleggingsdager i skole/barnehage har du vel ikke krav på fri?

Du har rett på 3 dager i forbindelse med innkjøring,men det er opp til arbeidsgiver å avgjøre om en får betalt for disse dagene.Ut fra det jeg har forstått reglene

Ole Brumm skrev:
ok, skjønner jo det, men likevel.
Men hva mener du med planlegginsdager som kommer i november da? Sjefen mener jeg ikke har rett på det heller..

Du har som nevnt her rett på fri til innkjøringsdage men arbeidsplassen bestemmer om det er med lønn eller ikke. Og planleggingsdager blir varslet i god tid og du har sjans til å spare opp enten penger eller arbeidstimer til avspasering, det er ikke noe en har rett på fri til dessverre. Bruk avspasering eller ferie, som alle andre må :-)

maltesers skrev:

da ska en bruke det de kaller fri for at barnepass er stengt/syk, der tror jeg også det er litt opp og ned hvordan arbeidsgiver gir fri.
Vet at jeg fikk ikke betalt,mens gubben som jobbet i et annet firma fikk betalt

ok, så alle er enige med arb.giver altså.. javel bare vær sånn

har ikke krav på fri med lønn,men har krav på fri,avspassering el bruke feriedager.

akkurat som om at fedre har krav på fri 14 første dager etter fødsel,men er opp til arb giver om det er lønnet.

planleggingsdager er heller ikke noe man kan kreve lønn for..

Sjefen din har jo helt rett.. Du har krav på fri men ikke betalt.. Ingen vits og klage mer hvis du ikke vil bruke av feriedagene dine.. Men teit du ikke fikk beskjed på forhånd da..

maltesers skrev:

det er ikke krav på fri når det er planleggingsdager nei. har aldri vi fått beskjed om ihvertfall. Her har vi enten mått avspasert, byttet vakter eller tatt feriedager når det har vært planleggingsdager.

Og ja er faktisk enig med sjefen din. han sier jo du kan avspasere, du har ikke krav på lønn ihvertfall.

er litt enig med arbeidgiver .. du har krav på de 3 dagene men ikke krav på betalt... så du må nok ta det som feriedager. planleggings dager har du ikke krev på fri.

Ole Brumm skrev:
ok, så alle er enige med arb.giver altså.. javel bare vær sånn

Når arbeidsgiver har rett, så må du nesten regne med det, altså emoticon

Back
Topp