borte

Ole Brumm

Forumet er livet
slettet

Du har som arbeidsgiver korrekt skriver ingen rett på fri til innkjøring i barnehage såfremst du ikke jobber i det offentlige. De kan dermed begrunne et avslag på akkurat den måten de vil og trenger egentlig ikke skriver mer enn "fordi det er sånn"..
En klage vil ikke bety noe uansett så det ville jeg slått fra meg, du har jo ingen gode argumenter for å få disse innvilget utover å apellere til arbeidsgivers snillhet.. Og de vil åpenbart ikke gi deg fri med lønn...
Hvorfor tok faren ut 3 dager neste uke da? Vanlig innkjøring er jo 3 dager så da var jo innkjøringen allerede "ferdig" når han tok fri??? Arbeidsgiver mente nok at dere burde dele på de 3 dagene med innkjøring i barnehagen slik at du tok 1-2 dager og han tok 1-2 dager..

Jeg har hørt at man har 3 dager hver. Jeg tok de 3 første dagene, han fordelte timene og leverte sent og hentet tidlig for at hun skulle få en relativt myk start den første uka. Er det gærnt liksom å ta hensyn til den store omveltningen det faktisk er for barnet å begynne i bhg..

Ole Brumm skrev:
Jeg har hørt at man har 3 dager hver. Jeg tok de 3 første dagene, han fordelte timene og leverte sent og hentet tidlig for at hun skulle få en relativt myk start den første uka. Er det gærnt liksom å ta hensyn til den store omveltningen det faktisk er for barnet å begynne i bhg..

Ingenting galt med det, men spørsmålet blir jo om det er arbeidsgivers ansvar å betale for det.. Og der kan man nok ha nokså forskjellige meninger.. Jeg personlig mener at om det er behov for innkjøring utover de dagene man har som innkjøring så får man selv ta kostnaden det er ved å gi barnet kortere dager.. Din manns arbeidsgiver syntes åpenbart det var greit da de lot ham gjøre det - mens din arbeidsgiver ikke vil gi deg betalt fri i det hele tatt.. Man er forskjellig...

Back
Topp