borte

¤Sunshine¤ skrev:
har du sjekket mulighetene for fast ansettelse etter så mange år som vikar?
her i kommunen har man rett på fast ansettelse etter 4 år som vikar.

=)

Har blitt tilbudt fast stilling maaaange ganger, men takker nei hver gang.
Trives godt som vikar:)

Og dere andre, bare fortsett å sleng, jeg syns fortsatt det ikke er rett at en annen skal få full betalt for å være hjemme, mens jeg må sitte på jobb å gjøre ingenting..
Og det med å skrive ukesmenyer, vaske kjøleskap ++ alt det er allerede gjort.
Det gjøres ukentlig på jobben min, på regulering.
Men jeg stikker snart, så får jeg bare sitte der, mens ho andre er hjemme å får betalt.
Kjempe rettferdig.

Flere ganger har vi vært overbemannet på jobb og ikke hatt svært lite å gjøre på. Selv om vi er flere på jobb så er det gørr kjedelig å ikke ha noe å gjøre på. Vi blir rett og slett slappe og dagen blir drit. Når dette skjer så har jeg to valg. Jeg kan bli på jobb å få lønn eller gå hjem og gjøre akkurat det jeg har lyst til, men da uten betaling. De som er fast ansatt kan gjøre begge deler og få betalt uannsett! Jeg har timebetaling så derfor blir jeg igjen på jobb hvis jeg ønsker pengene, men hvis jeg har mulighet økonomisk så går jeg hjem. Jeg blir i hvertfall ikke sur hvis dem som har fast betaling velger å gå hjem fordi det skjer ikke så veldig ofte så da tåler man slikt i ny og ne fordi jeg vet at flere ganger i måneden jobber de overtid å får alikevel samme lønn.

Har du foreslått fastlønn og fått avslag?

Hvis hun som er fast ansatt får være hjemme med lønn mens du må være bundet på jobb, er det da ikke en idé å vurdere å ha fast stilling?
Bare lurer :-)

Verden er ikke rettferdig. Ha en god vakt :o)

Takker man nei til fast stilling takker man også nei til en del goder, og har vel egentlig bare seg selv og skylde på i slike situasjoner!

Skjønner ikke det med kort varsel?! burde han gitt beskjed om at h*n kommer til å bli syk?! hva er det du vil fram til?! du har jo fått beskjed om å komme på jobb uansett! SKjønner ikke!:p 

Frk. Tvert I. Mot skrev:
Takker man nei til fast stilling takker man også nei til en del goder, og har vel egentlig bare seg selv og skylde på i slike situasjoner!

Jeg takker nei, fordi jeg vet at hvis jeg takker ja, blir jeg sykemeldt ganske fort.
Jeg sliter med mye smerter i kroppen, spesielt ryggen, så derfor jeg kun er vikar, så jeg kan takke ja til å jobbe de dagene jeg har en god dag.
Så sånn sett gjør jeg jobben en tjeneste.
Jeg må sette helsa mi først.

Jeg skjønner at du syns det er kjipt, men sånn er livet når man skriver timer og er vikar...

Du får se på det som at du kan få betalt 3.000 kr for å strikke eller sitte på pc eller lese.

hissigproppen skrev:
Jeg skjønner at du syns det er kjipt, men sånn er livet når man skriver timer og er vikar...

Du får se på det som at du kan få betalt 3.000 kr for å strikke eller sitte på pc eller lese.

Syns det burde vært likt jeg da... Uansett og man er vikar eller fast ansatt.
Vi gjør akkurat den samme jobben..

smash skrev:

hissigproppen skrev:

Syns det burde vært likt jeg da... Uansett og man er vikar eller fast ansatt.
Vi gjør akkurat den samme jobben..

Dere gjør samme jobben, ja. Men den faste ansatte har forpliktelser du ikke har, nettopp fordi du velger å ta vare på helsen og heller være vikar sånn at du kan velge.

Det er en fin tanke å tenke på jobben og jobbe når du kan/er frisk nok, men det er ingen som noensinne kommer til å takke deg for å "skåne" arbeidsplassen.

Som fast ansatt kan du også ta vare på helsa di (noe du selvsagt bør gjøre :-) ), for du kan få gradert sykmelding i perioder du ikke kan jobbe med enn en viss mengde. Dette er normal prosedyre på mnage arbeidsplasser.
Og skulle det ikke fungere for deg, er det aldri for sent å si opp og begynne å jobbe som vikar igjen.

Men du, hvorfor fjernet du hovedinnlegget ditt?
Ser at noen gjør det innimellom, men har aldri skjønt det helt..

smash skrev:

¤Sunshine¤ skrev:
har du sjekket mulighetene for fast ansettelse etter så mange år som vikar?
her i kommunen har man rett på fast ansettelse etter 4 år som vikar.

=)

Har blitt tilbudt fast stilling maaaange ganger, men takker nei hver gang.
Trives godt som vikar:)

Og dere andre, bare fortsett å sleng, jeg syns fortsatt det ikke er rett at en annen skal få full betalt for å være hjemme, mens jeg må sitte på jobb å gjøre ingenting..
Og det med å skrive ukesmenyer, vaske kjøleskap ++ alt det er allerede gjort.
Det gjøres ukentlig på jobben min, på regulering.
Men jeg stikker snart, så får jeg bare sitte der, mens ho andre er hjemme å får betalt.
Kjempe rettferdig.

ja hvis du trives som vikar, da trenger du ikke fast jobb nei. =)
men er litt mer rettigheter ved fast ansettelse.

ved timelønnet arbeid må man nok dukke opp på jobb, fast ansatte har nok andre vilkår da =)

Madinka skrev:
Det er en fin tanke å tenke på jobben og jobbe når du kan/er frisk nok, men det er ingen som noensinne kommer til å takke deg for å "skåne" arbeidsplassen.

Som fast ansatt kan du også ta vare på helsa di (noe du selvsagt bør gjøre :-) ), for du kan få gradert sykmelding i perioder du ikke kan jobbe med enn en viss mengde. Dette er normal prosedyre på mnage arbeidsplasser.
Og skulle det ikke fungere for deg, er det aldri for sent å si opp og begynne å jobbe som vikar igjen.

Men du, hvorfor fjernet du hovedinnlegget ditt?
Ser at noen gjør det innimellom, men har aldri skjønt det helt..

jeg gjør det samme selv. jeg taper flere titusen i året pga helsen jeg.  jeg tar ulønnet fri 20 % av min faste stilling pga smerter.
kan ikke drive å sykemelde meg hele tiden..

Back
Topp