*BORTE*

Ingen her som har MS ,men jeg har SLE - og det blir jo litt samme greia. Er jeg i en dårlig periode blir det MYE på gubben og eldste sønn ,er jeg i en bra periode så tar jeg en del selv. Men gutta mine passer på meg,for selv om jeg er "bra" skal det ingen ting til for å bli dårlig.
SLE er en sykdom som er svært belastende på omgivelsene desverre.

Jeg er alenemor og har MS.. ingen som hjelper meg Går så bra atte.

Men hadde vært godt å fått litt hjelp innimellom.. så håper jeg møter en snill mann om en stund;)

Jeg har selv prøvd å være alenemor. Var veldig tungt i perioder.
Nå har jeg heldigvis funnet et som forstår, å hjelper så godt han kan (for det fins mange av dem)

Jeg gjør definitivt mesteparten, og her er det jeg som har MS. Men jeg føler meg veldig frisk og er ikke plaget i det hele tatt. Jeg tar medisiner da, ukentlige injeksjoner, og har god effekt av disse. Jeg er mye friskere nå enn for 7 år siden, og nå i høst begynner jeg på 4-års fulltidsstudier.

Så jeg var kanskje ikke den rette å spørre...

Jeg vet ikke helt hvordan ting skulle gått rundt her dersom jeg var sykere (har litt høye tanker om meg selv:P)

Vi har rengjøringshjelp hver 14. dag da, men det ville vi nok hatt uansett.

Theo&mamma skrev:
Så bra at dere klarer dere så bra. Her har sambo MS, jeg gjør alt husarbeid og matlaging og tar meg av ungen. Han har hatt en god periode lenge nå, men er veldig aktiv. Han begynner å bli slappere ser jeg, selvom han nekter for det. Vet ikke hva jeg skal gjøre for å få han til å innse at han må ta det litt med ro, han pleier å kjøre på til han får et anfall, men vil ikke at det skal skje igjen.. Noen tips ?

Kan det være at varmen kanskje har litt å si på formen hans? For meg kan varmen være ganske fatal, så jeg må være flink til å kjøle meg ned med f.eks kald dusj eller et bad samt oppsøke skygge der jeg kan.

Ellers gjør jeg som sagt mesteparten av husarbeidet, går på skole, har barna på fulltid (minstemann begynte i barnehage i mai), har hest og hund og er relativt sosialt aktiv den lille tiden som blir igjen. Sjelden jeg får satt meg ned i løpet av dagen. Så for meg er det ikke noe problem å "kjøre på". Varmen kan derimot være ganske drepende.

Ellers merker jeg også veldig effekt av å ta Omega 3. Har fått meg noen smeller når jeg har slurvet med de.

Jeg tror nok ikke det er heldig å stresse rundt, men jeg har klokketro på at de aller fleste uansett MS eller ikke holder seg friskere ved å være aktive. Selvsagt; alt med måte.

Back
Topp