borte

*Kolibri*

Forumet er livet
*poff*

Ville kanskje venta litt med å ta den avgjørelsen ?

Lille T er jo ikke så store gutten ennå, og hvis  du går til behandling for PostTraumatiskStressyndrom..så kan det være at viser seg over tid at du kan orke en til ?

vEit ikkje eg alså[;)]

Klem til Kolibrimor [:)]

Eg kan ikkje sette meg inn i denne situasjonen, men eg kan sende deg en klem....
Føler med deg, hørtes ut som en vanskelig situasjon...

Huff, det er jammen ikke greit når det er sånn. Dette er jo noe du selv må føle på og dere bli enig dere imellom. Men det kan jo hjelpe litt å bare stille opp fakta; du har fått problemer etter begge fødselene, sjangsen er jo forholdsvis stor for at du vil få det igjen. Er dette en påkjenning familien tåler? Tenk, neste gang vil det være to små og en baby. Klarer dere det? Jeg ville stilt opp alle fakta for og imot også kommet til en konklusjon sammen med samboeren din. Husk å stå på ditt om du ikke orker. Det er lov det!

ORIGINAL: Vesten

Lille T er jo ikke så store gutten ennå, og hvis  du går til behandling for PostTraumatiskStressyndrom..så kan det være at viser seg over tid at du kan orke en til ?

vEit ikkje eg alså[;)]

Signerer alt her:)

Ville ventet med og ta den avgjørelsen ettersom du er usikker, er kjedelig og gjøre det for og så angre etterpå. Her må en være 100% sikker mener jeg:)

Tenker at for det om du har opplevd å ha det slik etter begge fødslene så er det ingen regel på at det vil bli slik om dere skulle prøve en gang til.

Personlig, om jeg var i din situasjon, ville jeg ha snakket med sambo om det. MEN ikke sagt Aldri, men at kansje, om flere år, om det føles ok.. For det k-a-n jo hende du skifter mening! Snakk med han om dine følelser, og hva om det skulle skje igjen, hvordan ville det påvirke barna/familien. For barna vil jo være eldre, oppfatte mer og kansje føle mer på kroppen at det ikke er slik det skal med mamma. Jeg ville ha tatt en kobberspiral, for den kan jo sitte i 5 år også når den tiden kommer tatt opp spørsmålet om flere barn eller sterilisering.

-Og ang det å sterilisere seg, så synes jeg ikke mankan presse et annet menneske til å gjøre det.
Da synes jeg DU skal det, og det selv om det er mer komplisert for kvinner.
Dette mener jeg fordi at selv om man er i et parforhold så er man 2 individer. Han vil jo ha flere, så hvorfor skulle du ha rett til å nekte han det? I dagens samfunn er det uheldigvis blitt slik at man hopper fra ene parten til den andre, et barn her og ett der.. Så hva om dere skiller lag, for et NAG han vil bære overfor deg for at du "pressa" han til å sterilisere seg for at Du ikke ville ha flere barn.. det er ikke sagt at å reversere en sterilisasjon er velykka.. Jeg hadde vertfall ALDRI pressa sambo til å sterilisere seg, føler ikke jeg har rett til å nekte han å kunne få barn.

vertfall så håper jeg du har det bra i dag ogat du har fått/får den hjelpen du trenger!

Stor klem fra meg[:)]

ORIGINAL: FrøkenH

ORIGINAL: Vesten

vEit ikkje eg alså[;)]

Signerer alt her:)

Ville ventet med og ta den avgjørelsen ettersom du er usikker, er kjedelig og gjøre det for og så angre etterpå. Her må en være 100% sikker mener jeg:)

Sign! Stor klem til Kolibri [:)]

uff synd at det virker som om jeg presser han til sterilisering, det gjør jeg ikke altså..da hadde det skjedd allerede. Han tok det opp faktisk, pga jeg reagerer sånn på prevensjon..har blitt preggy to ganger på pillene, mamma ble preggy med spiral og var sekunder fra å dø pga forgifting. Jeg får sånne menssmerter og kraftige blødninger av spiral selv så derfor var d legen som spurte sambo om det var verdt å la meg gå igjennom dette hvis vi uansett ikke ønsket flere barn. Sambo har også sagt at han ikke ønsker å få flere barn med noen andre hvis det skulle skje noe med oss..han er 38 år og føler at han ikke vil være noen gammel nybakt pappa[;)]

edit: han er blitt 39 faktisk haha tror jeg trenger å sove mer jeg!

ORIGINAL: *Kolibri*

uff synd at det virker som om jeg presser han til sterilisering, det gjør jeg ikke altså..da hadde det skjedd allerede. Han tok det opp faktisk, pga jeg reagerer sånn på prevensjon..har blitt preggy to ganger på pillene, mamma ble preggy med spiral og var sekunder fra å dø pga forgifting. Jeg får sånne menssmerter og kraftige blødninger av spiral selv så derfor var d legen som spurte sambo om det var verdt å la meg gå igjennom dette hvis vi uansett ikke ønsket flere barn. Sambo har også sagt at han ikke ønsker å få flere barn med noen andre hvis det skulle skje noe med oss..han er 38 år og føler at han ikke vil være noen gammel nybakt pappa[;)]

edit: han er blitt 39 faktisk haha tror jeg trenger å sove mer jeg!

haha [8D]

Men om saken er slik så snakk med din kjære, men likevel hadde jeg faktisk venta litt med å sterilisere forde du k-a-n skifte mening og da er det plutselig for sent om steriliseringen er gjort..

Back
Topp