*borte*

du kan jo treffe henne og bedømme henne deretter. Er hun en kjempe trivelig person så kan du jo la dem komme på kaffe, du trenger ikke si at "det er deres nye bestemor" det blir jo teit.

La de bli kjent som en vennine av bestefar for eksempel. så ta det derfra.

Jeg syns ikke du er teit, skjønner deg kjempegodt! Pappan min forlova seg igjen 4 måneder etter mamma flytta ut. Det er 10 år siden og etter det har vi måttet møte maaange kjærester. Og det er ikke nødvendigvis no moro nei[&:] Så ta det i det tempoet som passer DEG du[:D]

Skjønner at du syntes det er rart, men ville kanskje gitt det en sjanse selv om forholdet dem i mellom er ganske nytt.
Såklart, du må jo føle hva som er rett for deg og handle ut ifra det da.
[:)]

Så lenge foreldrene dine har vært separert i 1,5 år, så synes jeg så absolutt du bør møte henne jeg. Jeg synes det er veldig lite voksent og nekte og treffe damen hans når bruddet er såpass gammelt. Han bør få lov til og finne seg en ny nå, selv om han er nyskilt, og bli lykkelig. Barna dine tar neppe noen skade av og møte henne!

Stod i samme greia for en del år siden og var ikke moro...[&:]

Men heldigvis var det ingen som presset på verken meg eller lillesøsteren min til å møte "pappa's" nye kjæreste, vi fikk ta det helt i vårt eget tempo. Det tok noen måneder før jeg hilste på henne for første gang. (er egentlig stefaren min, men har vokst opp sammen med han og bare vært hos den biologiske pappa'n min annenhver helg så føler at det er han som er min farsfigur.)

Men nå er jeg kjempeglad for at jeg kjenner henne, hun er en fantastisk person. Noen ganger ringer jeg til og med henne i stedet for mamma når jeg trenger hjelp og råd. Og gutta forguuuder henne, hun er verdens beste bestemor

Så jeg råder deg til å ta det i ditt tempo, tror forholdet dere i mellom vil bli bedre da, i stedet for a du skal føle at hun ble presset på deg.[:)]

ORIGINAL: Froskegele

Jeg ser ikke problemet med at hun kommer innom på en kopp kaffe, du trenger jo ikke introdusere henne som den NYE BESTEMOREN deres til ungene uansett [:D]

*borte*

takk for alle svar[:)] kommer til å ta vekk det jeg har skrevet om situasjonen nå, siden det er såpass personlig som står der.
Måtte bare lufte litt tanker[:)]

jeg syns du skal treffe henne når DU vil det, ikke når de presser på på denne måten... det har mine foreldre gjort med meg og det bare ødelegger!

Back
Topp