borte.....

Jeg hadde faktisk sakt ifra!

Det er noe av det mest grusomme jeg hører om, har heldigvis ikke opplevd det personlig.. men kjenner folk som har opplevd det selv, og det sårer![:(]

sånn var det litt her og..
men når minsten begynte å bli litt mer med så gikk det over[:)]

Uff, det er forferdelig trist da [&o]
Du overreagerer absolutt ikke. Jeg syns det er noe en bør ta tak i og konfrontere de det gjelder.
Det er ikke greit!

Skjønner deg veldig godt og nei du overreagerer ikke. Men av en eller annen grunn så er ungene artigst når de er bebis eller har begynt å prate. Tror og håper de ikke gjør det med vilje men at de ikke tenker seg om. Håper du tar mot til deg og forteller hva du ser til de det gjelder.

Jeg hadde nok tent på pluggene og sagt fra, ja! Forskjellsbehandling er grusomt! 

jeg tror faktisk det er helt normalt i begynnelsen når man har to barn.Jeg har merket det selv også,jeg tror det ligger i noe av det at de ikke vil at eldste skal føle seg utenfor siden det ofte er minste som får mest oppmerksomhet.Jeg tror virkelig ikke familien din er noe mere glad i den ene eller den andre.
Jeg er selv slik at når jeg feks er på barselbesøk så får faktisk storesøsken mere oppmerksomhet fra meg.Er ikke bare bare å bli storesøster!

Her fikk størstemann mer oppmerksomhet fra noen en stund. Men når minsten begynte å bli litt større(ca 1,5-2 år) jevnet det seg automatisk, for da fikk de mer respons fra han osv...

Håper det går den veien for dere og[:)]

Min første tanke når du skriver dette er at de kanskje prøver å gi henne masse oppmerksomhet siden det vanligvis blir skeiv fordeling andre veien når det kommer en ny baby. Hun er jo ikke fyllt et år enda, så de tenker vel på henne som en baby enda, og reflekterer vel ikke over at hun og begynner å merke om hun får oppmerksomhet eller ikke. Jeg tror egentlig ikke at nesten-ettåringen bryr seg om hun får gaver eller ikke - min på ett og et halvt bryr seg i hvert fall ikke, med mindre gaven er pakket i en eske hun kan ha på hodet[;)]
Så så langt "overreagerer" du kanskje (i hermetegn, fordi jeg ikke finner et bedre ord, jeg mener egentlig ikke at det er en overreaksjon..), men bare vær obs på hvordan det utvikler seg når de blir litt eldre. Om det fortsetter over lengre tid ville jeg vurdert å si ifra til dem det gjelder at jeg synes de behandler ungene urettferdig[:)]

Det henger ikke bare igjen fra minsta var minibaby da? Mange er jo veldig bevisste på å ikke glemme storesøsknene når det har kommet et nytt familiemedlem.
Kanskje gi dem et lite hint at minste begynner å blir stor nå[:)]

Det med mer gaver er jo teit! Du får bare si fra.. Nytter vel ikke å gå å irritere seg hvis de ikke ser selv hva de holder på med.

ja, kan jo godt hende de prøver å gi storesøster ekstra oppmerksomhet siden det er fort gjort at man kan bli sjalu.. Men vil ikke at det skal bli omvendt heller, at minsta merker at størsta får 80 % av oppmerksomheten.. Og gavene er ikke så viktig, syns bare det er prinsippet [:)] Og jeg ser jo på minsta hvor glad hun blir når vi får besøk..

Back
Topp