Bordplassering dåp

FrøkenH

Juni12s motiverende
VIP
Vi skal ha dåp til helgen (litt trege vi se), og da lurer jeg på om det er noen "uskrevne regler" om hvordan man skal plassere folk? Hmm, mye en skal forundre seg over;)

Nei du plasserer slik du føler det blir naturlig ;) Vi hadde bordet satt opp som hestesko, så jeg og Lars satt på midten av langsia, så satt fadderne siden av oss på hver side, hans valgte på sin side og mine valgte på hans side. Så kom min familie på min side og Lars sin åå hans side ;)

Pga skilte foreldre som ikke går overens, og sånn, droppa vi rett og slett bordplassering vi. Foreldre og faddere satt på et bord, i midten av hesteskoen, resten fikk velge selv.

Må bare legge til at denne gangen satt mamma og pappa sammen, det gjorde dem ikke første gangen.

vi hadde oss, mamman og pappan min ved siden av meg, svigers ved siden av sambo, så oldeforeldre, tanter og onkler og så venner.. satt i hestesko da.. :)

ORIGINAL: klinkekulen

[font="verdana,arial"]Jeg googlet litt, og fant dette:

- Når det gjelder bordplassering er det vanlig at barnets foreldre har fadderne til bords.

- Bordplasseringen denne dagen skal ikke være etter rang men etter tilknytning til barnet, som tross alt er dagens hovedperson. Med utgangspunkt i at det er en dame (gudmor) som bærer til dåpen, så skal hun ha barnets far til bords, og på den andre siden hun som tok av barnet luen. Samt at barnets mor skal ha barnets eldste fadder til bords og nest eldste på den andre siden. Gitt at det er en mann som bærer til dåpen, bytter man slik at mor har barnets gudfar til bord etc. Deretter forsøker man å mikse resterende faddere med besteforeldre og andre gjester som står familien nær. Er det mange barn tilstede, bør de kanskje sitte ved et eget bord.

Kan jo bli forstyrret av mindre..heh..du kan helt sikkert gjøre det sånn som du føler blir rett. Her hadde vi ikke bordkort, folk satt seg der de ville. Var en del barn, og de vil jo ikke bli satt en plass, nei de vil velge selv hvor de skal sitte, hehe [8D] Lykke til med planleggingen (ønsker deg lykke til med dåpen senere [;)][;)])

Haha, det der var fryktelig forvirrendes:P Har laget bordkort allerede. Men vet ikke helt om jeg skal ha faddere eller besteforeldre nærmest oss..

Tusen takk;)

ORIGINAL: lyckeliten.

vi hadde oss, mamman og pappan min ved siden av meg, svigers ved siden av sambo, så oldeforeldre, tanter og onkler og så venner.. satt i hestesko da.. :)

Sign

Hos oss passa det best å plassere bordene i en liten E, så da satt vi, besteforeldrene og snuppas oldemor langs langsida, så satt fadderne på den midterste armen i E'n, også satt resten av mannens familie på den ytterste armen på hans side, mens vennene våre satt på armen på min side [:)] Så da fikk vi jo både besteforeldre og faddere rett ved [;)] Men nå skal det sies at snuppelura sov seg gjennom mesteparten av måltidet da, så ingen så noe til ho[;)]

vi plasserte folk litt rundt bare vi. Så man skulle bli kjent med nye folk osv. [:)]
Tror ikke det er noen "regler" eller normer på det området[8D]

Da høres det ut som det ikke er noen "regler" på det så da plasserer jeg sånn det føles mest riktig;)

Takk for svar alle sammen

Back
Topp