Bordplassering DÅP

Flo87

Elsker forumet
Huff, sitter å lager bordplasseringsoversikt til dåpen på søndag. Skikkelig vanskelig å plassere alle.. Hvordan har dere plassert de ulike på bordene? Må nesten ha de på bestemte steder, siden jeg har laget bordkort [8D]

Det kommer vel litt an på borddekkingen det da, skal det være hesteskoformet bordoppsett eller langbord?
Flere små bord?
En gammel regel sier at verten, (ofte barnets far) skal ha den (ene) kvinnelige fadderen på sin høyre side. Ved sin venstre side, den kvinnelige luefadderen, hvis man har det. (den som tar av barnet lua)
Mor har den eldste mannlige fadderen til bords, og den andre på sin høyre side.

Vi hadde hestesko bordoppsett i dåpen til førstemann, da satt vi midt på langbordet.
Men denne gangen skal vi holde det hjemme, da blir det 12 stk på spisebordet, resten spredd rundt to salongbord, da blir det litt vanskelig å følge reglene..
Derfor skal de eldste og de yngste sitte ved spisebordett, resten ved lave bpord.

Skal se på lokalet i morgen, så da får jeg se om vi skal ha hestesko eller langbord.. vi blir bare 20 stk så tror jeg går for langbord.. Uanset skal jeg plassere tanter og onkler med sine små i ene enden, oss i midten og så besteforeldre og oldeforeldre på andre siden. På den måten får de voksne snakke i fred fra ville småbarn.

er bare 20 gjester her også, så tror vi skal langbord ja.. I allefall det jeg har sett for meg.

vi dropper bordkort. tenker at folk får sette seg der de vil, sammen med hvem man vil. så slipper vi pinlige situasjoner og folk som ikke kommer overens eller ikke har noe å snakke om. vi har tenkt igjennom hvordan grupperingene mest sannsynlig blir, og tror det går bra [:)]

vi var 26 gjester her å jeg lagde til en hestesko. lagde en bordplassering som jeg var frnøud med, men så kom svigermonster å hun var ikke fornøyd så da var det til å fikse på bordplasseringa igjen[&:] litt forbanna da ja!!! men funka veldig greit å ha hestesko iallefall[;)]

Vi dropper også bordkort. Føler at det blir litt for stivt, folk får sitte der de vil! Selv om jeg syns det hadde vært fin pynt å ha bordkort, satser jeg i stedet på annen pynt! [:)]

Jeg hadde bordkort og plasserte de litt sånn tilfeldig. Familiene fikk sitte sammen, men blandet litt min og mannen sine familier.. [:)] Men alle småbarna med foreldre satt på samme bord da, tenkte det ikke var så gøy for oldeforeldrene å spise med en haug med grisende unger..[:D] Etter middagen (koldtbord) fjernet vi det ene lang bordet,( brukte sofaen da for bedre plass i stuen), satte folk seg der de ville. og flyttet seg litt rundt sånn at alle fikk snakk med den de ville..

Back
Topp