Bordmanerer

ActionPaction

Elsker forumet
Sliter litt med å skjønne hvordan vi skal lære 2-åringen vår bedre bordmanerer. Hun kan spise fint en liten stund, men så begynner hun å kaste mat på gulvet. Ofte begynner hun å tulle (lenge) før hun har spist seg mett.

Vi har prøvd:
- å ignorere det, og bare la henne kaste maten dit hun vil
- å rose henne når hun IKKE kaster
- å si strengt nei når hun kaster (da ler hun og kaster mer)
- å ta henne vekk fra bordet og å nekte henne å være del av spisingen (hun reagerer ikke på å bli fjernet fra bordet, men begynner å gråte hvis vi avviser henne når hun kommer tilbake og vil sitte igjen)

Ingenting funker

What to do???? [8|] Er det for tidlig å forvente mer av henne?

jeg satt på bøyla og seler på tripptrappen igjen.. tok ikke lang tid før han satt fint..

overse henne....

og ikke prat me henne når hun gjør sånn...men når hun slutter så kan du prate med henne...

hun vil ha oppmerksomhet..så det beste tror jeg er og overse ja

Mange gode innspill her - thanx!

Å mate henne har vi ikke prøvd, det kan være en god idé.

Å overse eller ignorere henne føler jeg at vi har forsøkt, uten hell. Vurderer også å sette på henne seler i stolen, men problemet er ikke egenlig at hun ikke sitter i ro. Bare at det er mat utover gulv, vegger og overalt etterpå

ORIGINAL: *Oso*

Slik gjorde minstejenta også. Hun spiste det hun hadde lyst på og så kastet hun tallerkenet på gulvet.
Vi sa til henne at om det var slik at hun var mett så var det greit men at hun måtte ned på gulvet for å plukke opp tallerkenet først før hun kunne forlate bordet. Dette måtte selvfølgelig gjøres noen ganger men pytt pytt.. tallerkenet var av plast og hvorfor ta en kamp på det når det kommer flere andre og ikke minst MYE mer viktigere kamper har vi tenkt.

Å ignorere et barn, uansett hva barnet gjør, synes jeg er vondt og å snakke hardt til barnet for slike bagateller synes jeg også er leit.. men det er meg da[:D].

Det går over - kors på halsen (eller hvor det nå var)!
huff da...ja da er jeg en kriminell i dine øyne..for her funker det som rakkern...og syns det er mye kosligere og gi oppmerksomhet som er positiv..og ikke bare mokkel(som jeg kaller det)

Back
Topp