Jeg hadde ei kjempeflott BC som jeg desverre måtte avlive for et år siden

. Hun var ektremt rolig og fornuftig hund! Jeg fik henne som omplasseringshund da hun var 7 mnd. Livredd for alt og alle, men etter masse trening og sosialisering så ble hun en kjempeflott hund som alle likte. Jeg var også veldig heldig med at hun hadde en av og på knapp. Inne merket man ikke at hun var til stede, men så hun en flokk med sauer da var hun på jobb!
Jeg trente med henne på sauer i noen år, men bare hobbybasis. Og vi avsluttet den karriereren da hun var 8 år, og jaget et værlam som løp meg rett i kneet slik at jeg besvimte og ble sendt med ambulanse... *flaut*
Men etter at jeg fikk barn ble det lite trening, noe som resulterte i at hun tok endel turer på egenhånd... ellers var hun med over alt. Hun var tryggheten selv, og gjorde andre mennesker som var utrygge på hund rolige.
Bc er som flere sier, en utrolig flott familiehund når den blir trent riktig. Men i "feil" hender er de ikke en hyggelig rase å ha i hus.
Jeg har sagt til meg selv at jeg aldri skal få meg en BC igjen uten at jeg har mulighet for å bruke den i gjeting e.l. For en så rolig og fin bc som jeg hadde får jeg ALDRI igjen. Hun var typen hund faktisk er fortsatt savnet og gjorde seg bemerket av mennesker hun møtte på sin vei. Savnet etter henne er STORT :(
Ønsker dere lykk til med valp, og anbefaler deg trening! Du lærer også masse siden du ikke har noe erfaring.