Bor du på svalbard?

Deez

Glad i forumet
Jeg fikk vite i dag at vi mest sansynligvis skal flytte til svalbard. Så da er mitt spørsmål som følger: Noen her som har vært der eller bor der? Hvordan er det der? Hvilke jobb muligheter det det?

Ingen?

Opp

ORIGINAL: MammantilMie

Oi..

Hvorfor skal du flytte helt dit opp da?[&:][:)]

Sambo har fått jobb der. Så jeg bare henger med på lasset [8D]

Nei, men jeg vet om noen fa nabobygda som bor der oppe. Ettersom jeg har skjønt trives de veldig godt! Har sett en del bilder de har lagt ut av isbjørner utenfor stuevinduet og sånt. Dyrerikt sted![:)]

Hehe, kult! [:D]

Jobben er godt betalt, ja. Og jeg trenger ikke jobbe om jeg ikke vil. Men det er lavere skatt, mindre studielån, høyere lønn, gratis bosted og lånet blir dekt av leietaker i vår nåværende leilighet. Derfor syns jeg ikke det er en dum ide siden man blir sittene igjen med ganke mye penger når året er omme [;)][:D]

Jeg har familie der oppe og har vært der en del ganger selv.

Det er et utrolig fantastisk sted. En av de vakreste plassene på jorden! Da meg og samboer var der oppe i påsken ble vi enige om at vi en gang skal ha oss et helt år der oppe.

Ang. jobb for deg kan det være litt vanskelig. Det er et par serveringssteder du kan få deg jobb, ellers må det bli på hotellet eller i butikk. Lettest å få jobb i høysesongen (april-september), men man kan jo være heldig ellers og [:)]

Om det er noe mere du lurer på er det bare å rope ut, så skal jeg svare etter beste evne.

Nei, men var i 30års dag med et par som bodde og jobba der oppe, og de sa det var en helt unik opplevelse de ikke ville vert foruten! Det er et fint lite samfunn der alle blir inkludert [:)]

Så bra at folk sier bra ting om plassen da! Det eneste jeg har fått med meg at det er kaldt! [8D]

Har vært der endel ganger... Er paradis på jord[:)]

Back
Topp