BoobJob

Prox

Gift med forumet
er det kun medisinske grunner som gjør at man får dekt brystoperasjon?

disse lappene trenger virkelig å bli hengt på plass... :(

Jeg har samme tanke. Jeg begynte som en cup str B. da jeg ammet ble de DD. Og nå er de A. Tomme poser har jeg. Når jeg bøyer meg fremover blir de til trekanta lapper som blåser i vinden

Har ikke det problemet selv, men har venninner som har samme problematikk.
Må nok ha et medisinsk problem for å få operasjon dekket, ja...men man har jo fullt ut muligheten til å gjøre noe med det og betale selv.

Jeg er ikke bekymret for mine egne pupper ennå etter bare ett barn, men jeg tenker at det er bare å begynne å spare så tidlig som mulig. Enten til det eller fiksing av magen, den står det verre til med. Tviler på at det blir dekt.

Jeg har samme tanke. Jeg begynte som en cup str B. da jeg ammet ble de DD. Og nå er de A. Tomme poser har jeg. Når jeg bøyer meg fremover blir de til trekanta lapper som blåser i vinden

Samme som meg. Fikk skremmende gedigne pupper da jeg var gravid og ammet. Er nede i B cup nå da, men mangler fyll som deg. Kan dra ut masse hud, og det skrukker seg.

Svigermor tok løft uten fyll her for noen år siden, og betalte vel nærmere 60.000 ut av egen lomme. Vet ikke om hun hadde kvalifisert for å få dekke av staten, men hun prøvde ikke engang.

Uansett så er hun i alle fall superfornøyd med resultater, så jeg vurderer å sjekke muligheten for å få dekke etterhvert :-)

Og psykiske. Men det er vanskelig. Har ei venninne som fikk det på grunn av psykiske lidelser

Samme som meg. Fikk skremmende gedigne pupper da jeg var gravid og ammet. Er nede i B cup nå da, men mangler fyll som deg. Kan dra ut masse hud, og det skrukker seg.

Svigermor tok løft uten fyll her for noen år siden, og betalte vel nærmere 60.000 ut av egen lomme. Vet ikke om hun hadde kvalifisert for å få dekke av staten, men hun prøvde ikke engang.

Uansett så er hun i alle fall superfornøyd med resultater, så jeg vurderer å sjekke muligheten for å få dekke etterhvert :-)
Shitt er det så dyrt ja :o fader... Det er løft uten fyll jeg ønsker

Shitt er det så dyrt ja :o fader... Det er løft uten fyll jeg ønsker

Det var vel en av de dyreste klinikkene her til lands, tror jeg. Får sikkert utført en like bra jobb for en god del mindre :-)

Tvilsomt at man får det for slappe pupper ja, må vel heller ha store, tunge.
Fiksa mine selv for noen år siden, betalte 25.000, fikk avslag da pga jeg ble søkt offentlig for reduksjon til en plass som akkurat da sa opp sin kontrakt med offentlig, så fikk et lokketilbud :-) veldig fornøyd

Tvilsomt at man får det for slappe pupper ja, må vel heller ha store, tunge.
Fiksa mine selv for noen år siden, betalte 25.000, fikk avslag da pga jeg ble søkt offentlig for reduksjon til en plass som akkurat da sa opp sin kontrakt med offentlig, så fikk et lokketilbud :-) veldig fornøyd
Mine er store og tunge òg slappe
Str. H nå og de har krympa mye! Men har ikke plager i rygg/nakke forde så da er jeg like langt på å få det dekt..

Mine er store og tunge òg slappe
Str. H nå og de har krympa mye! Men har ikke plager i rygg/nakke forde så da er jeg like langt på å få det dekt..
Ja er noe med det. Kan hvertfall ikke si jeg har hørt om noen som har fått det dekt av andre grunner. Mulig ei venninne av mamma fikk etter gbp, men husker ikke riktig om hu betalte alt selv eller bare silikonen. Kanskje evt hvis du er plaga med mye svette/sopp under brystene? Men det kvalifiserer vel kanskje heller ikke

Ja er noe med det. Kan hvertfall ikke si jeg har hørt om noen som har fått det dekt av andre grunner. Mulig ei venninne av mamma fikk etter gbp, men husker ikke riktig om hu betalte alt selv eller bare silikonen. Kanskje evt hvis du er plaga med mye svette/sopp under brystene? Men det kvalifiserer vel kanskje heller ikke
Kan ikke gå uten bh, det er jo ingen tvil både ubehagelig, dyrt og plagsomt.. Men så lenge jeg bruker det slipper jeg 'soppskader'

Jeg må ordne meg med money-Jar IKVELD!! :)

Kosmetisk kirurgi må du nok dekke selv.

Vet man kan få det dekket om de er veldig asymmetrisk. Mine er det nå, pga at alle ungene har hatt en favoritt pupp. Om de forblir sånn etter amming av siste så blir jeg å søke om å få fettpåfyll for å jevne de ut. Er jo lov til å håpe ihvertfall. Syns alle får dekket løft og reduksjon om dagen, så da skulle jeg ønske det var like lett andre veien.

2 venninner av meg fikk dekket brystreduksjon pga rygg og nakkeplager.
Om du skal legge inn/heise opp så må det vel betales selv tror jeg. Jeg har hatt lyft of lagt inn proteser, det kostet men var absolutt verdt det:)

Jeg la inn silikon for 6-7 år siden, var kandidat for å få det dekt. Ventetid på konsultasjon var 1,5 år og etter det var det nok lang ventetid på operasjon. Valgte en privat klinikk og betalte ca 30.000 sjøl. Mitt grunnlag for forstørrelse var at jeg hadde "mannebryster" med lite kjertelvev. (Nå er jeg bare spent på om mannebrystene kan amme :) )

Jeg la inn silikon for 6-7 år siden, var kandidat for å få det dekt. Ventetid på konsultasjon var 1,5 år og etter det var det nok lang ventetid på operasjon. Valgte en privat klinikk og betalte ca 30.000 sjøl. Mitt grunnlag for forstørrelse var at jeg hadde "mannebryster" med lite kjertelvev. (Nå er jeg bare spent på om mannebrystene kan amme :) )
Hvorfor/hvordan var du kandidat for å få det dekket? Jeg "lider" av det samme. Kunne amme, men har aldri hatt nok melk. Brystene vokste ikke under svangerskapet.

Det står at grunnlaget var mannebryster med lite kjertelvev. Faktisk kirurgens egne ord. Altså meget små og uten kvinnelige former på brystene. Det var kirurgen selv som henviste meg til det offentlige (var på privat klinikk for forespørsel og få informasjon ). Akkurat hva hun begrunnet med ordrett vet jeg ikke.

Jeg veit om flere som har fått det dekt av ulike grunner. For små pupper( altså sånne man går i 7 kl.), for store så det ble ryggplager og veldig asymmetriske( den ene han og den andre var stram.) Men aner ikke hva de sa eller gjorde for å.få det. Jeg var kandidat til å få silikon en gang. Men dreit i det. De vokste mer etterhvert, var bare litt trege.

Back
Topp