Bonusbarn

Magica83

Forumjomfru :)
Mailykke <3
Hei!
Noen flere her som har bonusbarn i husstanden? Samboer har to barn på 5 og 7 som bor hos oss 80 %: Dette betyr at de er hos sin mor annenhver helg, annenhver jul/nyttår etc.
Frem til nå så har i alle fall jeg og samboer gjort det slik at de gangene de har feiret juleaften hos sin mor, så har vi åpnet pakkene deres sammen med dem på nyttårsaften. Har bevisst ikke ønsket å "feire juleaften" før de ordentlige juleaften da vi ønsker at den dagen skal være "det store" om dere skjønner. Ungen har vært fornøyde med å feire nyttårsaften med pakker :)
Nå kommer det jo et felles barn, så nå begynner jeg å tenke på hvordan vi skal gjøre det når det nye barnet blir stort nok til å forstå hva juleaften er, og skal jo selvfølgelig være hos oss alle juleaftene. Blir jo dumt om de to andre får et lass med gaver nyttårsaften og ikke det andre barnet som feiret juleaften med oss. En løsning kan jo kanskje være å spare en del pakker til minstebarnet, som kan åpnes sammen med de andre på nyttåraften evt.

Hva gjør dere som er i samme situasjon? Om det er noen?

Forvirret :schocked028

Her sender jeg med ungenes pakker til pappan de årene de er der i jula :-)
Jeg har alltid gjort det slik, før jeg å mannen fikk felles barn å. Jula vår styres mye av tradisjoner, så her har jeg holdt på alle tradisjoner med eller uten barn.

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Her feirer storebror jul annen hvert år med oss og neste med moren. I år var han hos moren på julaften og vi sendte med alle gavene fra oss til henne;) Neste år gjør hun det samme:D Enkelt og greit....:)

Jeg er skilsmisse barn og MÅTTE åpne gaver lille julaften når jeg skulle til pappa. Siden min halv søster og stesøster har mindre familie og fikk ferre gaver. Syntes alltid det var dårlig gjort. Siden det da ble omvendt. Måtte drive med det til jeg ble voksen. Jeg ville heller ha det på en og samme dag siden det ble forskjell fra år til år.

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg er skilsmissebarn og synes det er veldig dårlig gjort når foreldrene ikke sender med barna gaver dit de skal i jula. Slik var det for oss også.husker det som noe veldig negativt. Altså mamma sendte med gavene for hun greide å tenke på oss barna, men pappa holdt igjen fra sin familie, måtte åpnes enn før eller etter jul. Noe jeg synes er tull!! Jula er for barna, la de få gavene sine på julaften! Jeg kjenner flere skilte par som igjen har felles barn med ny mann. De åker gavene sammen alle sammen, eller de årene de eldste skal bort får de med seg gavene/åpnes på julaften før de skal til de andre foreldrene,

Gavene kan jo sendes med, men det er jo ganske mange og den andre parten har gitt uttrykk for at det er lite ønskelig å sitte å skrive opp hvem som får hva. Blir jo ekstremt mange pakker også da de får fra to familier. Synes det er mer enn nok og tar mer enn nok tid med gavene fra vår familie juleaften - om man ikke skal ha dobbelt også! synes også det er litt dumt at ungene kommer hjem med et lass gaver som vi ikke aner hvem de har fått hva av o_O

Jeg er skilsmissebarn og synes det er veldig dårlig gjort når foreldrene ikke sender med barna gaver dit de skal i jula. Slik var det for oss også.husker det som noe veldig negativt. Altså mamma sendte med gavene for hun greide å tenke på oss barna, men pappa holdt igjen fra sin familie, måtte åpnes enn før eller etter jul. Noe jeg synes er tull!! Jula er for barna, la de få gavene sine på julaften! Jeg kjenner flere skilte par som igjen har felles barn med ny mann. De åker gavene sammen alle sammen, eller de årene de eldste skal bort får de med seg gavene/åpnes på julaften før de skal til de andre foreldrene,

Er ikke alle barn som ønsker å få sendt med gaver. Datteren min vil åpne gavene hun får fra meg og min familie sammen med oss... Selv om hun ikke har julaften sammen med oss. Og omvendt fra bf.

Har flere venninner som gjør det på samme måte. Etter ønske fra barna selv

Jeg har to barn fra før som feirer annen hver jul med far. De åpner gavene sine fra oss første juledag det året de er med far. Dette har vi praktisert siden de var veldig liten, å det fungerer veldig bra. Nå når vi får et fellesbarn så fortsetter vi nok på samme måte, da det kun vil skje annen hvert år :-)

Jeg har to barn fra før som feirer annen hver jul med far. De åpner gavene sine fra oss første juledag det året de er med far. Dette har vi praktisert siden de var veldig liten, å det fungerer veldig bra. Nå når vi får et fellesbarn så fortsetter vi nok på samme måte, da det kun vil skje annen hvert år :)

Du ser det ikke som et problem for deres fellesbarn de julene de andre får masse pakker en dag den ikke får? Ser ikke på det som noe problem første årene jeg heller, men når man sitter der med en 3-4 åring og to eldre søsken som plutselig har et lass julegaver så lurer jeg litt på om det egentlig er så lurt :smiley-angelic006

Du ser det ikke som et problem for deres fellesbarn de julene de andre får masse pakker en dag den ikke får? Ser ikke på det som noe problem første årene jeg heller, men når man sitter der med en 3-4 åring og to eldre søsken som plutselig har et lass julegaver så lurer jeg litt på om det egentlig er så lurt :smiley-angelic006

Helt enig med deg at når barnet blir litt større vil det bli et problem.
Men om 3-4 år har vi en på 14 og en på 12 år så da kan de eventuelt åpne når minsten er lagt ;-)

Søsteren min har en bonussønn de har annenhver jul, så de gangene han er hos mor på julaften har de en julaften den dagen de henter han (som regel 4.juledag).
Da har de spart noen gaver til deres felles barn også :)

Her sender jeg med ungenes pakker til pappan de årene de er der i jula :-)
Jeg har alltid gjort det slik, før jeg å mannen fikk felles barn å. Jula vår styres mye av tradisjoner, så her har jeg holdt på alle tradisjoner med eller uten barn.

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
Samme her! Barna tar med seg alle pakker dit de er på julaften, nå er mine 13 og 17, men har feiret annenhver jul hos meg og far i 13 år!! De sier selv at dette er best, for ellers får de mye mindre gaver på selve julaften, enn de andre. Jeg har fått far til å skrive liste hva de har fått og fra hvem...slik at jeg har en oversikt :-)

Back
Topp