Bonusbarn utfordring

• Trådstarter Trådstarter Bonusmor
  • Opprettet Opprettet
B

Bonusmor

Guest
kjæresten har en datter fra før, som er hos ham annenhver helg. Uten å gå nærmere inn på det, har barnemoren prøvd å stikke kjepper i hjulene for kjærestens forhold til datteren sin. Jeg har katt, og nå kan ikke datteren komme hit pga allergi. Men hun testet seg for allergier for to år siden, og er ikke allergisk mot katt.
Kan barnefar prate med datterens lege og kreve å få vite resultatene av allergitesten?

Det burde han vel kunne få vite av legen ja. Ingen grunn for at han ikke skulle få det

Ja, skulle jo tro det. Visst ikke kan han vel ta med datteren til legen selv og ta ny test? Men skulle jo tro han kunne få vite det forrige resultatet. :)

Ja, han kan få vite resultat fra legen.
Hvis ungen er allergisk så burde dere kunne se reaksjon når ungen er på helgebesøk. Da med kløe i nese og øyne, røde øyner, nysing osv.

Da får han ta med datteren selv til legen hvis moren ikke vil vise resultatene. Men allergi er noe som bør tas på alvor. Og skulle det vise seg at jentungen faktisk har allergi så forstår jeg jo godt at hun ikke får være hos dere. Lykke til:)

Ja far kan ringe legen og få tilsendt resultster, og far kan ta henne med til legen selv om han vil

Blir hun tett og får symptomer på allergi når hun er hos dere da?

Ja, han kan få vite resultat fra legen.
Hvis ungen er allergisk så burde dere kunne se reaksjon når ungen er på helgebesøk. Da med kløe i nese og øyne, røde øyner, nysing osv.
Ingen reaksjon her nei.

Er dette det eneste moren har gjort for å "stikke kjepper i hjulene"? I så fall bør du skjerpe deg! Ett barn kan helt fint være allergisk selv om det ikke slår ut på prøvene. Just fucking Google it http://www.nrk.no/livsstil/--allergitester-tar-svaert-ofte-feil-1.8016985
Nei, dette er bare barnemat i forhold til hva hun har gjort, men som jeg skrev: det vil jeg ikke gå inn på nå.
Jeg spurte om råd her, unødvendig å be meg om å skjerpe meg.

Jeg er superallergisk, spesielt mot katt, men symptomene kommer ikke alltid fort, og har aldri testet positivt på en allergitest. Sier bare at akkurat dette finner dere ikke nødvendigvis svaret på bare med å ta henne til legen pånytt.

Jeg vil egentlig bare foreslå å ta en tur til familievernkontoret, enten dere alle tre, eller bare kjæresten din og eksen. Uansett hva som har skjedd, gagner det jo barnet best at dere har et bra forhold, jeg har veldig positiv erfaring med rådgiverne der. Min eks har alltid oppført seg som en humørsyk tenåring, og gang på gang til fam.vernkontoret har hjulpet :)

Virker på deg som at problemene ligger kun hos mor, men kan hende det vil hjelpe å legge gammelt grums bak seg, og prøve å få til et samarbeid. Håper dere fikser dette :)

Back
Topp