Bonusbarn og nytt barn på vei

En tråd i 'Familieliv og samliv' startet av Bkno8217992, 1 Jan 2020.

Endre kallenavn | Kom i gang/Hjelp
  1. Bkno8217992 Første møte med forumet

Jeg og min kjæreste har ikke flyttet sammen ennå, og han har et barn på snart fem år fra tidligere forhold som jeg prøver å bli kjent med, men nå må plutselig ting skje muligens litt forhastet. Med både det å flytte sammen og så å introdusere for nytt søsken i nesten samme slengen. Har noen noen gode tips til hvordan en går fram? Gutten fra tidligere forhold er snill og har vært hyggelig ved tidligere møter, men er veldig eiersyk over sin far og jeg føler han også er ganske bortskjemt/får det som han vil og tvinner sin far rundt lillefingeren. Noe jeg kan synes er irriterende. Men som jeg ikke kan blande meg i. Men ja. Hva gjør en for å få dette til å gå best mulig? Venter barn i juli/august.

2. Mamma M(i)ra Millie00 Marsboere 2020 Februarbarna 2020 Snøfnuggene 2018

Vil nok fortelle han det veldig snart, sånn at han blir vant til tanken og kan forberede seg.
    Jeg ville satt meg ned med han og fortalt han at siden han er en så stor og flink gutt, så tenkte dere at han ville bli en kjempeflink storebror og fokusere på hvor heldig babyen som får en så god bror. La han bli med på planlegging, men ikke prat for mye om det heller. Forsikre han at han får masse tid med pappaen selv om det kommer en til. Kanskje han har hatt et kjært ønske om å få et lillesøsken?
    Da jeg ble gravid med nr 2,så sirkla alle foreløpige enebarna rundt meg og hadde også ønske om et storesøsken.
    Masse lykke til. Han må uansett leve med det, men fokuser på at dette er broren eller søstera hans og ikke halv søsken. :)

Del denne siden