Hvorfor brukes dette ofte på nyfødte på sykehuset?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Ikke for å undergrave dette med varmetapet helt, men sykehuset overdriver nok ofte hvor viktig det er med lue. Om barnet ligger hud mot hud under mors dyne holder det ofte. Det er også viktig for mor å lukte på babyens hode, det setter i gang hormonproduksjon som er viktig for amming og tilknytning.
Jepp! Og da er det lurt, altså. Men jeg opplevde på mitt første barn at sykepleierne tok på lua med en gang og ble sure når jeg tok den av, enda hun lå tett inntil meg og var kjempevarm.De har ofte lua når de ligger aleine i den senga si
Jepp! Og da er det lurt, altså. Men jeg opplevde på mitt første barn at sykepleierne tok på lua med en gang og ble sure når jeg tok den av, enda hun lå tett inntil meg og var kjempevarm.
Ikke for å undergrave dette med varmetapet helt, men sykehuset overdriver nok ofte hvor viktig det er med lue. Om barnet ligger hud mot hud under mors dyne holder det ofte. Det er også viktig for mor å lukte på babyens hode, det setter i gang hormonproduksjon som er viktig for amming og tilknytning.
Hvorfor stiller du samme spørsmål i flere terminforum?
Hvorfor stiller du samme spørsmål i flere terminforum?
Spørs jo om man teller baby eller nyfødt. Noen regner jo barna sine som baby til de er to år også er det ikke alle som har det kjempe varmt hjemme heller, og mange nyfødte sliter med varmeregulering slik at for mye varme slippes ut gjennom hodetBåde Lub og Naaf skriver på sine sider at babyer ikke bør bruke lue inne fordi de kvitter seg medoverskuddsvarme via hodet, så blir litt forvirret?
Både Lub og Naaf skriver på sine sider at babyer ikke bør bruke lue inne fordi de kvitter seg medoverskuddsvarme via hodet, så blir litt forvirret?
Både Lub og Naaf skriver på sine sider at babyer ikke bør bruke lue inne fordi de kvitter seg medoverskuddsvarme via hodet, så blir litt forvirret?