Bomullsgarn

~Mummimamma~

Forumet er livet
VIP
hva kan jeg egentlig bruke det til?

Kjøpte bare bomullsgarn for 200 kroner på spar så har jo litt da, men kjøpte jo stort sett bare ett nøste av hver. SMARTING!!!

Ikke finner jeg noe særlig med oppskrifter som skal ha bomullstråd heller[>:]

Helsetepper, kjøkkenkluter, vår og sommer luer, jakker,osv osv. Kos deg med garnet[:D]

ORIGINAL: rilo

Helsetepper, kjøkkenkluter, vår og sommer luer, jakker,osv osv. Kos deg med garnet[:D]

Uff, men jeg har jo bare ett nøste av hver...
Har hekla noen smekker, men det er jo måte på hvor mange smekker man trenger[:D]

Jaja, få vel bare finne på noe.

Helseteppe i forskjellige farger kan jo kanskje være litt kult.

ORIGINAL: veni_vidi_vici

Jeg hekler endel kluter, fordi de er kjempe gode og bruke enten på kroppen/ansiktet eller som vaskekluter på bad/kjøkken.

Hvis man skal ha en enkel bursdags eller venninnegave er det supert med klut og kropssåpe, eller til en som skal ha baby, kluter og litt nøytralbabyprodukter.

Har du noen bilder og oppskrift?
*grønn*

Kjenner flere som skal ha babyer så, babykluter syns jeg hørtes artig ut[:)]

Tusen takk for forslag!

Superenkelt helseteppe på pickles: Oppskrift: Her

Superenkelt helseteppe på pickles: Oppskrift: Her

Å det var nydelig, men jeg strikker ikke dessverre[&o]
Hekler bare jeg.

Men hva med å hekle et helsepledd a la oledmorruter med masse forskjellige farger? Blir sikkert knallstilig![:D]

Kanskje noe ala Dette

Men hva med å hekle et helsepledd a la oledmorruter med masse forskjellige farger? Blir sikkert knallstilig![:D]

Kanskje noe ala Dette

Ja, kanskje det, det der hadde vært fint bare i noen andre farger[:)]
Fort gjort er det og.

Tusen takk for tips og link[:)]

Lykke til[:D] Gledere meg til å se bilder av resultat[;)]

ORIGINAL: veni_vidi_vici

Jeg la opp så mange luftmasker som jeg ville at kluten skulle bli brei, alt fra 50-72 lm. Også kan du velge om du vil hekle fastmasker eller staver (har ikke så mye å si, men det ser forskjellig ut) du kan også velge om du vil hekle i hele masken eller om du hekler bare i bakremaske ledd. (den maskebuen som er lengst unna deg) da vil det se ut som ribbestrikk. også hekler du bare til kluten er en firkant. 

Tusen takk, det burde jeg vel klare[:D]

Back
Topp