Bomull vs. ull

Vi har kjøpt masse ull. Mtp at storesøster ble født i februar vet vi denne gang at ull var mest brukt. Kjøpt masse ull på barnas hus outleten i Oslo. 30-50% avslag. Så ble en gooood del :)

Sent from my iPhone using BV Forum

I dag fant jeg ullundertøy på 50 % salg på Lillelam.no. Fikk handlet inn ullundertøy for de første 6 mnd der :) En body kom f.eks på 125 kr.

Min eldste er født i november og hun brukte nesten bare ull frem til mars/april. Jeg planlegger å gjøre det samme med nestemann

Jeg anbefaler ull, det holder seg bedre og det er lettere å tørke bort gulp. Bæsjeflekker er derimot ikke særlig enkle å få bort, så jeg anbefaler å ikke ha altfor mange lyse plagg.

Det finnes forresten en god del ull å få kjøpt brukt både på finn.no og div. Facebookgrupper. Babytøy (særlig i små størrelser) blir sjelden slitt, så det er ikke noe problem å kjøpe brukt.

Her har man kjøpt begge deler :)

Sent from my iPad using BV Forum mobile app

Mesteparten av ull t jentungen e kjøpt på spar kjøp, Tom & Trine. Har holdt seg fint vask, og grei pris, ekstra kjekt når da e tilbud ;)

Android appen på SG S5

Min eldste er født i november og hun brukte nesten bare ull frem til mars/april. Jeg planlegger å gjøre det samme med nestemann

Jeg anbefaler ull, det holder seg bedre og det er lettere å tørke bort gulp. Bæsjeflekker er derimot ikke særlig enkle å få bort, så jeg anbefaler å ikke ha altfor mange lyse plagg.

Det finnes forresten en god del ull å få kjøpt brukt både på finn.no og div. Facebookgrupper. Babytøy (særlig i små størrelser) blir sjelden slitt, så det er ikke noe problem å kjøpe brukt.

Helt enig med deg jeg brukte også ull på mi fra november til mars/april. Mye lettere å tørke bort gulp,og ull regulerer varmen bra. Bæsjeflekker er nesten håpløst å få bort...

Også enig i at det er bra å kjøpe brukt, sjelden det er særlig slitt og man får mye for pengene. Ellers er det lurt å kjøpe på salg og ull på sparkjøp er ok i pris.

Vi har en del ull i str 50 og 56 fra førstemann som vi kommer til å bruke nå også. Det meste er fra Sparkjøp og har holdt seg veldig bra :) Det er enkle hvite eller blå plagg, som funker til det meste. Også fikk jeg kjøpt en stor handlepose med brukt ulltøy. Massevis av kjempefine ulldresser og sett i str 62 og oppover til str 80. Og de er litt sprekere i farge og mønster enn de jeg hadde selv. Babyen dette var kjøpt til fikk eksem og kunne ikke bruke ull. Så det var kun en dress som var brukt et par-tre ganger. Resten var bare pakket ut og vasket. Det var til og med ting der hvor merkelappen fremdeles hang på... Og alt dette fikk jeg for 500kr. Føler meg så heldig med den! :D Så ja, anbefaler definitivt å kjøpe brukt, ellers er jeg godt fornøyd med det vi har kjøpt på Sparkjøp.

❤️ venter lillebror i midten av oktober ❤️

Back
Topp