Bomull vs. ull

gamlebyen

Glad i forumet
Oktoberskatter 2014
Hei!

Kva tenker de om bomullsbodyar, pysjar og andre ting som skal vera tett på huden til oktoberborna som kjem? Eg er novemberbarn sjølv, og hadde vel knapt eit einaste plagg i rein ull då eg sjølv var baby… Har dog handla nesten berre ull + litt i bambus til den vesle som kjem.

Kva meiner de damer der ute? Kun ull, eller går det greit med bomull også? :)

Jeg kjøpte nesten bare ull til min første, men viste seg at hun har atopisk eksem, og kan da ikke bruke ull... Så her bruker vi bomull og bambus :)

Venter lillesøster 5.Oktober

Jeg har kjøpt mest ull. Har desemberbarn med atopisk eksem fra før, å har alltid bare brukt ull og bambus på han. Bomull gjør eksemen verre fordi bomullet ikke transporterer fuktighet. Han blir klam og våt i bomull=verre i huden.

Men tilbake til spørsmålet ditt; jeg har kjøpt både ull, bambus og bomull. Blir nok brukt alt..:-) men jeg er fan av ull altså, ull er gull

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg kommer til å ha en blanding, men mest bomull, da jeg har full garderobe fra storesøster som ble født i juli.

Jeg er fan av ull, så det jeg kjøper selv blir nok mest ull. Men har fått og arvet en del bomull, så da blir det nok en blanding :)

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app

Har ull til de kaldeste dagene og til trilleturene! Men ellers bommull. Er aldri ekstremt kaldt her i Rogaland.. Vi har ofte hatt 12 grader på julaften liksom ;p men har ull klart om det skulle snu :D

Blir en blanding her. På typiske "innedager", blir det nok mest bomull da det er lettere å få rent (flekkfritt). Skal vi ut å trille, blir det ull :)

Blir blanding her. Bommull t innedaga, og ull t dei dagane me ska ut :)

Jeg har nesten ikke kjøpt noe i ull, men ønsker meg det. Tenker at man bruker ull ute og bomull inne :-)

Litt av hvert her også :) Liker godt plaggene som er en blanding av ull og silke :)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Satser på å gå en del trilleturer, så blir nok mest ull her. Har en del bomull fra sist som jeg kan bruke hvis hun skal pynte seg eller det er godt og varmt inne:)

Jeg har kjøpt mest bomull:) det er rett og slett fordi vi er ganske varme i denne familien. Far går i t-shirt hvis det er pluss grader ute.

Kommer til å ha en blanding :)

sendt fra Note 3 - sengekos

Jeg har så mye arvegods at hjelpes. Både bomull og ull. Storesøster fikk atoptisk eksem så da måtte vi kutte ut ull. Hun er født på vinteren og det var 20 minus i lange tider da, det gikk bare bra.

Har lyst å kjøpe ulldress i Janus i størrelse 68 ( da kan vi bruke den en stund) Vi hadde en til storesøster i størrelse 80 og den var utrolig god. Vi brukte den masse.

Ja, hvor kjøper dere ull klærne? Syns de er så dyre..
Ull er ikke så dyrt... Mtp at det ikke trengs å vaskes like ofte som bomull feks, det kan luftes isteden (vasker sefølgelig når det er flekker). Så man trenger ikke like mange plagg av ull.. Og de holder seg bedre enn bomullsklær er min erfaring etter førstemann. Han er 5 år nå og har omtrent kun brukt ull. Vi handler mest fra nøstebarn, men også noe janus, ulvang, tom&trine, osv :-)

Bomull inne og ull ute tenker jeg.
Vi får vell prøve oss litt frem :-)

Back
Topp