Et tips ang. amme-BH'er: Gå til innkjøp av et par stykker ca. 3 uker før termin for da har nok puppene vokst litt (selv om melka ikke har kommet ennå), og når du prøver amme-BH'ene så hold en håndflate på innsida av cupen og kjenn at BH'en sitter godt, og ikke for stramt. Da har du trolig funnet en størrelse som vil være grei når melkesprengen kommer. Og om man skulle trenge større størrelse så kan man ta seg en tur i butikken når formen tillater det (eller sende mann/mor/venninne/søster)
Jeg synes det var kjekt å ha ammepute den første tiden når amming var en ukjent ting og man ikke helt visste hvilke stillinger som var gode for både mor og barn. Men det finnes mange ulike ammeputer, både med utforming og innhold, så det kan være lurt å kjenne på dem i butikken om du har muligheten til det.
Mannen kjøpte - uoppfordret - en elektrisk brystpumpe et par uker før fødsel, men jeg hadde egentlig tenkt til å vente og se hvordan det gikk med ammingen. Jeg fikk riktignok bruk for den etterhvert, men om jeg ikke hadde gjort det så hadde det jo vært et bomkjøp. Så jeg ville nok ventet og heller kjøpt den når man så behovet.
Det oppstår nemlig ikke så akutt at man MÅ ha den på minuttet