Boliglån

Vi har vel ca. 730 000 i samlet inntekt før skatt, har 1,7 mill i lån. Pluss hvert vårt studielån da. Og et lite billån.

Vi har en samlet inntekt på rett under 1mill i året (ofte mer, kommer an på hvor mye mannen seiler..). Huslån: 1,4 mill. Vi snuser på hus og får 4,6 mill i banken med 600k i egenkapital. Målet er å spare opp enda 100 k i egenkapital før vi kjøper hus :) fikk takst på leiligheten, den har økt med 350k på 2,5 år, det hjelper! Med i beregningen er også mitt studielån på ca 170 k. Utover det er bil ol. Nedbetalt, vi har heller ikke forbrukslån.

Aner ikke hva det er.. Sambo har med tiden lyst til å selge det, men lyst til å gjøre ferdig noe småplukk først. :)
Jeg sparer i BSU. Sambo er 9 år eldre enn meg, så han er for gammel til det.
Jeg tenker at det vil telle positivt, men kommer selvfølgelig an på mange faktorer. Enig med flere her; hør med flere banker.

Jeg er student han har ca 500k i året. Lånet er på 1.6mill med 200.000 i egenkapital.

...nå skal vi søke om 8mill i lån :eek: Men jeg er forhåpentligvis ute i jobb over jul og da har vi en samlet inntekt på ca 900k. Om vi selger her vi bor nå vil vi ha 800.000 i egenkapital dersom leiligheten går til takst.

Edit: glemte å legge til at den boligen vi ser på har to sokkelleiligheter med 2 rom i hver. Så kommer til å ha 1/2 av boutgiftene dekt av leieinntekter ;)

Utleie er for øvrig en veldig bra måte å finansiere bolig på.

Last edited:
Jeg er student han har ca 500k i året. Lånet er på 1.6mill med 200.000 i egenkapital.

...nå skal vi søke om 8mill i lån :eek: Men jeg er forhåpentligvis ute i jobb over jul og da har vi en samlet inntekt på ca 900k. Om vi selger her vi bor nå vil vi ha 800.000 i egenkapital dersom leiligheten går til takst.
8 mill? Håpar det er mange som skal vera med å betale på det lånet;)

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg har fått innvilget lån på 1,4 i banken + 15% i startlån fra kommunen, dvs total beløp på 1,725.. Inntekt på ca 450 inkl bidrag etc.
Ingen andre lån da, og har to unger ☺️

Me har no 2,9 igjen på lånet, tjenar ca 1 mill til sammen, og har i tillegg litt billån og eg har 200k i studielån.
Ville ikkje hatt meir utgifter, men me klara oss fint:)

Vi har ca 900 000 i brutto årslønn til sammen. Hadde mindre da vi tok lån for 1,5 års tid siden. Vi kjøpte for 3,3 mill, hadde 1,3 i egenkapital og tok i overkant av 2 mill i lån. Vi kunne fått 3 mill, men vil ikke ha veldig trang økonomi :)

Kan jeg spørre hvordan i all verden dere skal betale et lån på 8 mill? Leieinntekter? Vi har samme inntekt og 2 mill i lån og synes det er nok :p

Kan jeg spørre hvordan i all verden dere skal betale et lån på 8 mill? Leieinntekter? Vi har samme inntekt og 2 mill i lån og synes det er nok :p
To 2-roms utleieenheter ja ;)

Mannen har laga regnskap og budsjett, og det kommer til å gå bra!

8 mill? Håpar det er mange som skal vera med å betale på det lånet;)

Tja, vi har plass til 4-6 stykker fordelt på to utleieleiligheter så de betaler vel 17-20.000 av boutgiftene våre per måned :p

Han tjener ca 500.000 - 600.000 i året, kommer ann på bonusen.
Vi har 5.2millioner i huslån. Dette er fordelt på to hus. Hadde ingen egenandel på noen av de. Leier ut det ene.

Vi fikk lånt hele kjøpesummen 1,8 + omkostninger. Hadde ingen egenkapital eller bsu. Vi måtte ha kausjonist, hvis ikke ville renten på topplånet bli 10% vi har ca. 450 000 i året. Vi hadde ikke fått kjøpt huset hvis det ikkehadde vært mulighet for utleie.

Inntekt tilsammen 1.300.000 kr. Boliglån nå 1.930.000kr, billån tilsammen 750.000kr.

Vurderte ny bolig ca 5mill, men ble ny dyr bil istede. Vi bor her noen år til:)

Har ca 1,1 i samlet inntekt (+ 98.000 ti barnetrygd og utleiepenger)
Har lån på 2,5 - svigerforeldrene mine stilte som garantister...

Beste er jo å ta kontakt med kunderådgiver i banken så finner dere ut hva som er best :)

Huset me har sett på ligg på 1,75. Me får sjå.. Betalar allerede no 9000 i mnd på husleige her me leiger.. Og me greier oss fint. Eg har no rundt 180k i året (gått på aap). Så me får sjå ka som skjer. Men føler ting ikkje ser så veldig lyst ut for oss..

Vårt boliglån tilsvarer ca. tre ganger brutto samlet årsinntekt. Vi betaler inn ekstra avdrag på lånet hver måned. Andre som gjør det?

Vårt boliglån tilsvarer ca. tre ganger brutto samlet årsinntekt. Vi betaler inn ekstra avdrag på lånet hver måned. Andre som gjør det?

Betaler inn så mye som mulig, og sparer så mye som mulig, uten at det skal gå ut over fritidsaktiviteter. En gang i halvåret vurderer vi sparekontoen, og fordeler der det trengs; lån/bil/reise o.l.

Back
Topp