Boliglån - en fast jobb og en i vikariat

Cherrys

Betatt av forumet
Er det da mulig å få lån til bolig?

Jeg har er vikariat på litt over 1 år (15 mnd) og slik jeg ser det med de andre vikarene på jobben (få vikarer for sjefen vil heller bruke få enn å ansette mange) så har de jobbet der som vikarer i ca 3 år uten å fått fast jobb.
Og da ser jeg det at jeg også muligens blir vikar en god stund, noe som ikke gjør meg noe, for jeg trives så godt der og liker også det at jeg kan jobbe mye i perioder også ha noen fridager her og der.

Men så kommer vi til dette med boliglån da, har googlet litt og ser at det er flere som har fått boliglån hvor h*n har har hatt fast jobb og h*n har vikarjobb, lærling eller til og med student.

Jeg og samboer ønsker oss virkelig bolig, og jeg synes det er så frustrende å kanskje måtte vente helt til jeg skulle få noe fast, da det kan ta lang tid..

(det er forresten ikke skyhøye priser på hus her jeg bor, om det skulle telle noe)

Hva er din erfaring? :)

Det der ville jeg tatt et møte med banken og hørt om, de har litt slingringsmonn de kan gi om de er greie, men det spørs litt hvem du møter i skranken [emoji4] vi er veldig sånn som heller ordner oss møte i banken enn søknader på nett.

Det der ville jeg tatt et møte med banken og hørt om, de har litt slingringsmonn de kan gi om de er greie, men det spørs litt hvem du møter i skranken [emoji4] vi er veldig sånn som heller ordner oss møte i banken enn søknader på nett.

Hei og takk for svar :) ja vi tenkte også å ta oss en møte i banken da vi tenkte det kanskje var lettere med tanke på å forklare ting, argumenter osv. Ja det kommer nok sikkert mye an på hvem man møter også.. [emoji14]

Jeg postet forresten kanskje denne tråden på litt feil sted.. Er det noen mulighet for å flytte den til et mer passe sted? :)

Jeg vil tro dere vil få lån. Men sikkert ikke like mye som om begge hadde hatt fast. Kan være banken regner ut ifra din samboers lønn og gir dere et lån fra det.

Jeg vil tro dere vil få lån. Men sikkert ikke like mye som om begge hadde hatt fast. Kan være banken regner ut ifra din samboers lønn og gir dere et lån fra det.

Takk for svar :)
Skal booke et møte i banken når jeg har jobbet to/tre mnd, slik at jeg har lønnslipper å vise til :) så får vi bare krysse fingrene for at vi får et greit lån. Hadde jo vært best om de tellte med min lønn og og ikke bare hans, men får se hva som skjer :)

Man kan få innvilget lån bare på et vikariat, f.eks. som sykepleier med 400 000kr. i lønn, i tillegg til din samboers lønn. :) (Hilsen bankkonsulent)

Man kan få innvilget lån bare på et vikariat, f.eks. som sykepleier med 400 000kr. i lønn, i tillegg til din samboers lønn. :) (Hilsen bankkonsulent)

Takk for svar :D

Hmm så mye har ikke jeg i året, jeg jobber som vikar i barnehage.

Håper vi får innvilget lån uansett.. Samboer tjener gjennomsnittlig (litt over 300)

Takk for svar :D

Hmm så mye har ikke jeg i året, jeg jobber som vikar i barnehage.

Håper vi får innvilget lån uansett.. Samboer tjener gjennomsnittlig (litt over 300)

Ta en prat med banken, det er nok lurt. Er så mye man må ta med i beregninga når man skal få innvilget et boliglån, som egenkapital, andre lån, kausjonister osv.

Lykke til! :)

Jeg var i vikariat når vi kjøpte vår første leilighet. Hadde ca 6 mnd igjen i vikariatet når vi var i banken. Jeg er utdannet vernepleier, og banken sa bare at det ikke var noe problem å få jobb som vpl, så de brydde seg ikke om at det bare var vikariat jeg hadde da :) og de har jo rett i det, hvis man ikke har fast jobb innen helse, så er det ikke noe problem å jobbe opp mot 100% kun på ekstravakter :)

Jeg var i vikariat når vi kjøpte vår første leilighet. Hadde ca 6 mnd igjen i vikariatet når vi var i banken. Jeg er utdannet vernepleier, og banken sa bare at det ikke var noe problem å få jobb som vpl, så de brydde seg ikke om at det bare var vikariat jeg hadde da :) og de har jo rett i det, hvis man ikke har fast jobb innen helse, så er det ikke noe problem å jobbe opp mot 100% kun på ekstravakter :)

Så bra, håper vi er like heldige [emoji85]

Ja det er sant, de trenger alltid folk inne helse. Føler det er litt sånn med barnehager også, jeh er iallefall vikar i to barnehager og får mye vakter :) Håper banken kan se at jeg er ganske sikret jobb innen det.. Vikariat eller ikke :)

Back
Topp