Boktips

mto

Gift med forumet
Tilgangsansvarlig
Himmelbarn
Julikulene 2020
⭐ Julestjernene 2020 ⭐️
Jeg har lang sommerferie, så jeg pleier å bestille en stor pakke med bøker i begynnelsen. Er så mye bedre tid da, i alle fall mens vi enda ikke har barn :hilarious:

Noen som har noen gode tips? :D
Har lest lite «voksenbøker», har holdt lenge på ungdomsbøkene, men merker at jeg kanskje begynner å bli gammel nok til å lese noe annet :p

Jeg elsker å lese krim, spesielt om sommeren! Der er det så mange gode serier, for eksempel om William Wisting (av Jørn Lier Horst).

Om du vil ha noe mer virkelighetsnært, men ikke like lettleselig vil jeg anbefale Bienes historie og Blå av Maja Lunde.

Serien om de syv søstre av Lucinda Riley er også grei sommerlektyre.

Serien om de syv søstre av Lucinda Riley er også grei sommerlektyre.

Signerer denne. Veldig feelgood, og gode skildringer av stedene disse søstrene kommer fra. Riley reiser til stedene hun skriver om, så det er mye riktig i det hun skriver :D

Elsker å lese bøker, eller høre på lydbøker. Liker nok mye spesielt, men noen jeg kommer på som jeg tenker flere kan like:

Tusen strålende soler - Khaled Hosseini
Hva vil folk si? - Hilde Hagerup
Til ungdommen - Linn Skåber
Arv og miljø - Vigdis Hjorth

Ellers liker jeg godt bøker av disse eldre forfatterne :D spesielt Ibsen og Hamsun :)

Last edited:
Jeg er innmari glad i bøker av Ken Follett, liker alle jeg har lest fra han. Stor anbefaling herfra :)

Sniker fra juli :) hvis du vil fortsette litt med ungsoms (aldri for gammel)
A court of thorns and roses serien

Sniker fra juli :) hvis du vil fortsette litt med ungsoms (aldri for gammel)
A court of thorns and roses serien
Nei, enig i at man ikke blir for gammel! Mange av de veldig store seriene er jo ment for barn/ungdom, men alle leser dem :p

Liker lydbok, så jeg kan være produktiv mens jeg "leser" :)
Ja, det er kjekt! Men jeg synes det er vanskeligere å finne lydbøker å høre på enn bøker å lese, vet ikke hvorfor :hilarious: har hatt abonnement på storytel, men fant ikke sååå mye jeg var interessert i

Ja, det er kjekt! Men jeg synes det er vanskeligere å finne lydbøker å høre på enn bøker å lese, vet ikke hvorfor :hilarious: har hatt abonnement på storytel, men fant ikke sååå mye jeg var interessert i

Har storytel, og tipser om at de syv søstre bøkene ligger her :) veldig ålreit innleser også. Det har så mye å si :hilarious:

Sjekket over det som er blitt anbefalt over, og storytel har flere av bøkene som er tipset om. Appen har tatt seg opp siden den først kom.

Så fin tråd dette var! :D

Har storytel, og tipser om at de syv søstre bøkene ligger her :) veldig ålreit innleser også. Det har så mye å si :hilarious:

Sjekket over det som er blitt anbefalt over, og storytel har flere av bøkene som er tipset om. Appen har tatt seg opp siden den først kom.

Så fin tråd dette var! :D
Kanskje jeg bare er dårlig på å lete i appen :hilarious:

Kanskje jeg bare er dårlig på å lete i appen :hilarious:
Jeg syns Storytel er vanskelig å manøvrere i.

Jeg lastet ned BookBites, som er appen mitt lokale bibliotek er knyttet opp mot. Da kan kan jeg låne lydbøker og e-bøker gratis. Ulempen er at jeg ikke får lånt når ting er «utlånt», og utvalget virker litt tja.

Jeg syns Storytel er vanskelig å manøvrere i.

Jeg lastet ned BookBites, som er appen mitt lokale bibliotek er knyttet opp mot. Da kan kan jeg låne lydbøker og e-bøker gratis. Ulempen er at jeg ikke får lånt når ting er «utlånt», og utvalget virker litt tja.
Utlånt e-bok :hilarious:

Hvis du liker fantasy og slikt kan jeg anbefale Patrick Rothfuss.Dessverre bare skrevet tre bøker (name of the wind er den første) - litt sånn Harry Potter for voksne! (tror kanskje denne også er i ungdomssjangeren :p)

• Liker
Reactions: mto
Vil anbefale å lese boka kjærlighetens 5 språk av Gary Chapman! Han har også skrevet ei bok om korleis barn oppfatter kjærlighet og korleis kvart kjærlighetsspråk påvirker dei i oppveksten. Er absolutt a must read for alle par og foreldre:) trur boka om barn heiter glade og trygge barn :)

• Liker
Reactions: mto
Back
Topp