Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Hva handler den om?Jeg har ikke peiling på biografier, dessverre.
Men hva med "Mormor hilser og sier unnskyld"? Jeg leser den nå (lydbok) og den er god!
Leser du engelsk? I så fall anbefaler jeg:
Just Kids av Patti Smith - du trenger ikke være fan av musikken for å like denne boka
In Order to Live av Yeonmi Park - en fantastisk biografi om en ung kvinne som flykter fra Nord-Korea. Utrolig sterk
The Penguin Lessions av Tom Michell - En morsom og rørende historie om en engelskmann i Argentina som redder en pingvin fra en sikker død, hvorpå pingvinen nekter å forlate mannen etterpå. Han må derfor ha pingvinen boende hos seg på skolen han jobber.
På norsk:
Jeg er Malala - Den trenger vel ikke så mye utdyping
Hard Asfalt av Ida Halvorsen - gjorde veldig sterkt inntrykk på med da jeg leste den for mange år siden.
Ellers er det meste av Caitlin Moran morsomt og lærerikt. Jeg tror en del av bøkene hennes er oversatt til norsk.
Jeg kommer sikkert på flere når jeg får tenkt meg litt om![]()
Regines bok har jeg lestRegines bok
Evig søndag (Linnea Myhre)
Helen Keller (ei venninnes favoritt, har ikke lest den selv, men hun skryter den opp i skyene!)
En mormor og barnebarnet hennes, Elsa, som er litt annerledes enn andre barn. Skrevet på en varm og humoristisk måte.Hva handler den om?![]()
Fantastisk bokJeg har ikke peiling på biografier, dessverre.
Men hva med "Mormor hilser og sier unnskyld"? Jeg leser den nå (lydbok) og den er god!
Leser ikke på engelsk..(detter ut hele tiden)
Hva handler Hard Asfalt om?![]()
Idas dans har jeg lest..Idas dans
Jeg tenker nok du ... (christoffersaken)
Skal sjekke opp denJeg ser forresten at The penguin Lessions er oversatt til norsk. Hard asfalt er biografien om en ung kvinne som blir/er narkoman. Den gir utrolig fin innsikt i hvordan noen kan ende opp på bunn, og hvordan livet virkelig er for de.
Den er grusom men egentlig en bok alle bør lese synes jegIdas dans har jeg lest..
Den andre boken tror jeg ikke at jeg klarer å lese...
Hard asfalt så jeg på film og leste for mange år siden, var veldig bra og gjorde inntrykk. Leste også en lignende som het "men tankene mine får du aldri" og den var enda bedre/verre mener jeg å huskeJeg ser forresten at The penguin Lessions er oversatt til norsk. Hard asfalt er biografien om en ung kvinne som blir/er narkoman. Den gir utrolig fin innsikt i hvordan noen kan ende opp på bunn, og hvordan livet virkelig er for de.