Boktips?

jenta86

Gift med forumet
Noen som har tips på bøker jeg kan lese?
Jeg har fått lesedilla! :D
Må helst være basert på sanne historier/biografier :)

Jeg har ikke peiling på biografier, dessverre.
Men hva med "Mormor hilser og sier unnskyld"? Jeg leser den nå (lydbok) og den er god!

Leser du engelsk? I så fall anbefaler jeg:
Just Kids av Patti Smith - du trenger ikke være fan av musikken for å like denne boka
In Order to Live av Yeonmi Park - en fantastisk biografi om en ung kvinne som flykter fra Nord-Korea. Utrolig sterk
The Penguin Lessions av Tom Michell - En morsom og rørende historie om en engelskmann i Argentina som redder en pingvin fra en sikker død, hvorpå pingvinen nekter å forlate mannen etterpå. Han må derfor ha pingvinen boende hos seg på skolen han jobber.

På norsk:
Jeg er Malala - Den trenger vel ikke så mye utdyping
Hard Asfalt av Ida Halvorsen - gjorde veldig sterkt inntrykk på med da jeg leste den for mange år siden.
Ellers er det meste av Caitlin Moran morsomt og lærerikt. Jeg tror en del av bøkene hennes er oversatt til norsk.

Jeg kommer sikkert på flere når jeg får tenkt meg litt om:p

Regines bok
Evig søndag (Linnea Myhre)
Helen Keller (ei venninnes favoritt, har ikke lest den selv, men hun skryter den opp i skyene!)

Men hva med "Mormor hilser og sier unnskyld"? Jeg leser den nå (lydbok) og den er god!
Hva handler den om? :)

Leser du engelsk? I så fall anbefaler jeg:
Just Kids av Patti Smith - du trenger ikke være fan av musikken for å like denne boka
In Order to Live av Yeonmi Park - en fantastisk biografi om en ung kvinne som flykter fra Nord-Korea. Utrolig sterk
The Penguin Lessions av Tom Michell - En morsom og rørende historie om en engelskmann i Argentina som redder en pingvin fra en sikker død, hvorpå pingvinen nekter å forlate mannen etterpå. Han må derfor ha pingvinen boende hos seg på skolen han jobber.

På norsk:
Jeg er Malala - Den trenger vel ikke så mye utdyping
Hard Asfalt av Ida Halvorsen - gjorde veldig sterkt inntrykk på med da jeg leste den for mange år siden.
Ellers er det meste av Caitlin Moran morsomt og lærerikt. Jeg tror en del av bøkene hennes er oversatt til norsk.

Jeg kommer sikkert på flere når jeg får tenkt meg litt om:p

Leser ikke på engelsk..(detter ut hele tiden :p )

Hva handler Hard Asfalt om? :)

Regines bok
Evig søndag (Linnea Myhre)
Helen Keller (ei venninnes favoritt, har ikke lest den selv, men hun skryter den opp i skyene!)
Regines bok har jeg lest :)
Skal sjekke opp de 2 andre ;)

Fantastisk bok :D

Idas dans - helt grusom, men veldig fin!
Øya - victoria hislop. Samme som over, grusom, men fin!
Barnepiken - kathryn stockett
Indias datter

Leser ikke på engelsk..(detter ut hele tiden :p )

Hva handler Hard Asfalt om? :)

Jeg ser forresten at The penguin Lessions er oversatt til norsk. Hard asfalt er biografien om en ung kvinne som blir/er narkoman. Den gir utrolig fin innsikt i hvordan noen kan ende opp på bunn, og hvordan livet virkelig er for de.

Jeg ser forresten at The penguin Lessions er oversatt til norsk. Hard asfalt er biografien om en ung kvinne som blir/er narkoman. Den gir utrolig fin innsikt i hvordan noen kan ende opp på bunn, og hvordan livet virkelig er for de.
Skal sjekke opp den :)

Jeg er veldig glad i biografier fra krigsfolk, så både Max Manus - mitt liv, Sønsteby - om samhold og innsatsvilje + rapport fra nr. 24 og Tikken Manus

Morten Strøksnes - Et mord i Kongo

Kristopher Schau - På vegne av venner

Anne Franks dagbok

Regines bok - en ung jentes siste ord

Olav Gunnar Ballo - Kaja 1988-2008

Hard asfalt så jeg på film og leste for mange år siden, var veldig bra og gjorde inntrykk. Leste også en lignende som het "men tankene mine får du aldri" og den var enda bedre/verre mener jeg å huske

Back
Topp