Boktips?

Amy09

Gift med forumet
Noen som kan tipse meg om gode bøker? Slapper så godt av når jeg leser...
Liker bøker i sjangeren drama/fra virkeligheten (som Ida`s dans, Veien til Karlsvogna etc)

Her har du tre.....(kan ikke fordra legeromaner og slike bøker så der har jeg ingen tips)

Drageløperen av Khaled Hosseini
Slumdog millionær av Vikas Swarup
Tiden det tar av Hanne Ørstadvik (snørr og tårer om mor og sitt barn, synes jeg da...en av mine favoritter)[:D]

Tusen strålende soler syns jeg er bra - husker ikke forfatteren..tror det er den samme som Drageløperen når jeg tenker etter, men er ikke sikker altså hehe

Rosa bil, av Ingrid Wiggen. Er en sånn fra virkeligheten-bok. Den var veldig bra!

Leser mest romanserier, i tillegg til spenning og fantasy, så har ikke så mange å føye til under drama-sjangeren [:)]

Er kanskje en annen sjanger - men bøkene til Gert Nygårshaug: Mengele Zoo, Himmelblomst treets hemmelighet og Afrodites basseng. (og hvis du liker disse: Prost Gotvinds Geometri)

"Pike med perleøredobb" fasinerte meg veldig, den sies også å være tilnærmet sann.

En helt grusom, men gripende bok er "Et glass melk takk" av Herbjørg Vassmo. Den handler om menneskehandel og hallikkvirksomhet.

Hvis du liker "Drageløperen" og "Tusen strålende soler" er "Ingen i verden" et veldig godt alternativ.

En bok jeg vet mange liker, og som jeg syns var litt over middels er "La meg synge deg stille sanger". Eneste problemet med den boken var at jenta mi var ca. 4 uker når jeg kom til en helt forferdelig historie .Jeg satt i senga med jenta mi sovende i armene, etter at jeg hadde amma. Vil ikke si noe mere enn at jeg måtte legge fra meg boka for et par uker...De som har lest,eller kommer til å lese vil forstå den...

Ellers har jeg veldig sans for en trilogi av Bjørg Vik; "Elsi", "Poplene på Sanktanshaugen" og "Små nøkler store rom" Her følger vi Elsi fra barndommen og inn i voksenlivet.

Back
Topp