Bokstaver

Mikke

Glad i forumet
Hvor langt har dere kommet i undervisningen med dette? Jeg tenker ikke på de barna kan fra før.

Jeg har flere venninner som har barn på andre skoler i byen vår og de har ikke startet med dette enda, men vi startet første uka og har en bokstav pr uke.
Når vi har lært 4 bokstaver skal de få lesebok som de skal lese i hver dag.

De sier på skolen at de har veldig fokus på lesing og at dette er et ekstra satsingsområdet, men lurer litt på om vår skole startet kjapt med dette i forhold til hva andre gjør.
Jeg syns på ingen måte det er negativt. Ungene sluker dette og har jo vært såååå klar for å lære så det hadde bare vært dumt å ventet egentlig.

Han har jo bare på denne korte tiden forstått hvordan han drar sammen ord og leser dem. Han kan jo noen bokstaver fra før og så har vi funnet fram et sånn "scrabble" spill som vi har så han leker og bygger ord som bare det.
 
her er de på bokstav nummer to, så de har nå lært seg ordene is og si:)
 
Her har dei leseboka Zeppelin, og dei har lært ein bokstav pr veke. Så langt er det I, L og O dei har lært. Har ikkje "lese"lekse kvar dag, kvar onsdag skal dei teikne noko frå turen den dagen, ein dag skal dei gjere ei side i oppgåveboka til leseboka, og ein dag har dei mattelekse frå Multi-boka.

Læraren her er ikkje 100% happy med leseboka, ho skulle ønske bosktavane kom i litt annleis rekkefølge. Det er jo begrensa kor mange ord ein kan lage av bokstavane I, L og O.

Nåja, guttungen kosar seg han. Han forstår det dei har om, og begynner så smått å stave små ord. Men det å skrive er vanskeleg for han, blyantgrepet og finmotorikken er ikkje så bra. Jobbar med det.
 


Ranveig R skrev:
Her har dei leseboka Zeppelin, og dei har lært ein bokstav pr veke. Så langt er det I, L og O dei har lært. Har ikkje "lese"lekse kvar dag, kvar onsdag skal dei teikne noko frå turen den dagen, ein dag skal dei gjere ei side i oppgåveboka til leseboka, og ein dag har dei mattelekse frå Multi-boka.

Læraren her er ikkje 100% happy med leseboka, ho skulle ønske bosktavane kom i litt annleis rekkefølge. Det er jo begrensa kor mange ord ein kan lage av bokstavane I, L og O.

Nåja, guttungen kosar seg han. Han forstår det dei har om, og begynner så smått å stave små ord. Men det å skrive er vanskeleg for han, blyantgrepet og finmotorikken er ikkje så bra. Jobbar med det.



Vi har samme mattebok, men i Norsk har de noe annet. Her har de hatt L og O så langt og neste uke er det E.
 
Her bruker de noe som hetter ABC-BokaDe har til nå kommet til bokstav nr 2
De bruker ca 2 ukr pr bokstav så til nå har de lært bokstavene Ii og Ss.
Men kan si at til tider føler jeg de kanjse har vel mye lekser
 
Back
Topp