Bok til kommende far

Hennie88

Forelsket i forumet
Hei dere! Er det noen som har gode tips til fine bøker for en kommende førstegangspappa?☺️
 
Hei dere! Er det noen som har gode tips til fine bøker for en kommende førstegangspappa?☺️

Hedvig Montgomery sin bok om barn fra 0-2 år, den er like fin til mor som til far, men det står faktisk også masse nyttig der som man kan få noe ut av. Finnes jo mange sånne halvmorsomme bøker om å være pappa, som jeg synes mangler de konkrete HVA kan pappa/mamma gjøre når babyen gråter? Hvilke faser skal babyen gjennom, hva er vanlig ved 2 mnd og hva er vanlig ved 1 år. Det er jo også helt forskjellige ting. Forfatteren er spesialist innenfor barnepsykologi, og brukes også til å lage innhold på feks Bufdir, som også har mange fine sider om barns utvikling. Bare sånn for å kunne legitimere tyngden hennes :) Helsestasjonen her viser ofte til små vidoer hun har laget om babyens/barnets utvikling og slik.
Ikke alt fra 0 til 2 år er like relevant akkurat med en gang, men det er en fin og lettlest bok som man kan ta frem igjen flere ganger. Vi har også den fra 2-5 år, som er minst like gull for tips til hva man kan gjøre når 2åringen holder på å rasere hele badet fordi bjørnesokkene ikke er rene :hilarious: Men det der er utfordringer som ikke kommer før om en goood stund, så start med babytiden :p

https://www.ark.no/boker/Hedvig-Mon...bs6wDeL6wSd-kW-mQL0aAg9hEALw_wcB&gclsrc=aw.ds

Her er den i pocket på tilbud, men finnes i hard cover på tilbud nå også, tror jeg :)
 
Tror den het Superpappa. Fant den på biblioteket. Morsom og informativ om fars rolle under graviditet, fødsel og barseltid

Edit: Verdens beste pappa, var det den het:
https://www.ark.no/boker/Per-Asbjorn-Risnes-Verdens-beste-pappa-9788248906896
Denne har jeg hørt MANGE pappaer skryte av! Det "viktigste" er jo at boka blir lest. Jeg leste den selv og synes den var skikkelig teit, men hos mannfolka så slår den ann.
Jeg kjøpte den til min samboer, er litt nysgjerrig på om han kommer til å lese den, da han egentlig ikke leser bøker i det heletatt :hilarious:
 
Jeg kjøpte verdens beste pappa boka når vi skulle få førstemann, og den leste han faktisk! Han har vel ikke lest en full bok siden barneskolen:p
 
Den er lettlest med korte tekster og eksempler og humor og praktiske råd. En god bok å starte med, som ikke blir for «medisinsk».
 
Back
Topp