Bok anbefalinger

rosahårdått

Forumet er livet
Novemberlykke 2015
Nå er det jo sommer å gjerne flere liker å lese litt?

Så viss du har ett godt tips så kom gjerne med det :D

Jeg har såvidt begynt på denne men jeg elsker den så langt :D

ImageUploadedByBV Forum1466950181.910016.jpg

Jeg elsker bøker! Noen av de beste jeg har lest er: drageløperen, 1000 strålende soler, drømmehjertet, øya, hundreåringen som klatret ut av vinduet og forsvant og reisen hjem.

Jeg liker litt "tragiske" bøker, som man kan lære litt historie av. Hislop er god på det. Syns også at Jojo Moyes' etter deg og et helt halvt år var bra :)

viss man liker historier som er virkelige som handler om menneskers kamp i livet så er "når kaninen hyler" "barna i dødens hus" og "prinsessen av saudi-arabia" å anbefale :)

ellers vil jeg anbefale serien jordensbarn av Jean M. Auel (6 bøker)

jeg prøver for tiden å komme meg igjennom game of thrones bøkene :p

Annefaler boken før eg dør av Jenny downham.
Det du ikke ser - Kathrine webb
For øyeblikket hører eg på Harry Potter serien på lydbok :P

Annefaler boken før eg dør av Jenny downham.
Det du ikke ser - Kathrine webb
For øyeblikket hører eg på Harry Potter serien på lydbok :P
Harry på lydbok var lurt! Det skal jeg ta med meg ;)

Beatles av Lars Saabye Christensen er en av mine absolutt favoritter! :)
Snø vil falle over snø som har falt av Levi Henriksen er også veldig bra.

Har lånt Et helt halvt år av mamma (frivillig tvang til å lese den), så håper den står til forventningene :)

Jeg og! Har du lest alle? Jeg har bare kommet til nr 5, og det er flere år siden. Vurderer å begynne på nytt!
Nesten. Leste nesten alle under svangerskapet på vei til jobb, men når jeg kom til den siste ble det litt for trist å tenke på at dette var den siste.. Så jeg la den fra meg og det er vel nesten ett år siden nå :O

Og tenker at må nesten ta det fra starten igjen nå? ;)

Harry på lydbok var lurt! Det skal jeg ta med meg ;)
Synes det er veldig greit eg. Tenkte faktisk å prøve LOTR når eg er ferdig med Harry. Synes det er litt tungvint å lese de selv, men kanskje Steven Fry gjør det letter å høre på :P

Hva handler den serien om? :)
Er av typen fantasy - man følger i utgangspunktet historien til hovedpersonen Rand Al'Thor, som får vite at han er den som både skal/kan frelse verden og ødelegge den. Men man hopper også til andre personer rundt ham, både venner og fiender. Det er en helt fantastisk verden, med en form for magi og oppfinnelser, og antageligvis den boken som introduserer flest personer med fulle navn og personligheter. Slukte serien helt :P

Vurderer nesten å notere ned navn neste gang jeg leser serien :P

Nesten. Leste nesten alle under svangerskapet på vei til jobb, men når jeg kom til den siste ble det litt for trist å tenke på at dette var den siste.. Så jeg la den fra meg og det er vel nesten ett år siden nå :O

Og tenker at må nesten ta det fra starten igjen nå? ;)
Kult! Ja, jeg må nok det. Husker ikke alt lenger. Og man må jo henge med litt i svingene i de bøkene! De er jo utrolig lange og det skjer så masse. Men jeg slukte bok etter bok. Har de fleste i bokhylla, så det er vel bare å begynne. Må bare lese ut den jeg holder på med nå først ;)

Kult! Ja, jeg må nok det. Husker ikke alt lenger. Og man må jo henge med litt i svingene i de bøkene! De er jo utrolig lange og det skjer så masse. Men jeg slukte bok etter bok. Har de fleste i bokhylla, så det er vel bare å begynne. Må bare lese ut den jeg holder på med nå først ;)
Hva leser du på nå da? :)

Ja, her er det alltid de 100forste sidene i den første som går tregt, resten bare flyr!

Elsker Nynaeve :P

Er av typen fantasy - man følger i utgangspunktet historien til hovedpersonen Rand Al'Thor, som får vite at han er den som både skal/kan frelse verden og ødelegge den. Men man hopper også til andre personer rundt ham, både venner og fiender. Det er en helt fantastisk verden, med en form for magi og oppfinnelser, og antageligvis den boken som introduserer flest personer med fulle navn og personligheter. Slukte serien helt :P

Vurderer nesten å notere ned navn neste gang jeg leser serien :P
Hihi det er gøy med slike bøker som man blir helt oppslukt i :D

Hva leser du på nå da? :)

Ja, her er det alltid de 100forste sidene i den første som går tregt, resten bare flyr!

Elsker Nynaeve :p
Tråden (hislop) - har bare noen få sider igjen :)

Ja, helt enig. Man må få litt oversikt først. Komme inn i historien.

Jeg og! Min absolutte favoritt! :D har bare møtt 1 person før som har lest den serien, så det var gøy å høre om flere ;)

Tråden (hislop) - har bare noen få sider igjen :)

Ja, helt enig. Man må få litt oversikt først. Komme inn i historien.

Jeg og! Min absolutte favoritt! :D har bare møtt 1 person før som har lest den serien, så det var gøy å høre om flere ;)
Ble tipset av serien for mange, mange år siden. For alle bøkene var gitt ut egentlig. Var lillesøsteren til en venninne av meg som hadde begynt å lese, så leste begge foreldrene den og de ble helt hektet, ventet desperat på neste :)

Leste første, likte den men glemte litt av det. Leste dem igjen ifjor og det gikk ned på høykant!
Ble kjent med en jente som pleier å cosplaye Nynaeve - skulle ønske jeg kunne sy :P

Beatles av Lars Saabye Christensen er en av mine absolutt favoritter! :)
Snø vil falle over snø som har falt av Levi Henriksen er også veldig bra.

Har lånt Et helt halvt år av mamma (frivillig tvang til å lese den), så håper den står til forventningene :)
Den er god! Så den bør stå til forventningene dine syne jeg;)

Back
Topp